Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 73950544
 

Transparenţă Decizională
Proiecte de Hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului ARAD
Actualizat: 11-04-2022
Sistem de Căutare
Completaţi una sau mai multe dintre opţiunile:
Cuvinte cheie:

Numai în titluri
Număr act:
An:
Lună:
*se pot introduce şi doar părţi dintr-un cuvânt
Arhiva...

Proiect
adus la cunoştinţă publică în data de 23-09-2010

H O T Ă R Â R E  nr. _______
din __________


Proiect de hotărâre privind aprobarea concesionării domeniului public al municipiului Arad, destinat desfășurării activității de publicitate stradală inițiativa primarului


Nr. 56012/23.09.2010

Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul



A N U N Ț


Începând cu data de joi, 23.09.2010, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afișate următoarele documente privind:

1. Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Hotărârii nr. 186/2006 privind publicitatea, reclama și afișajul în municipiul Arad – inițiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de oportunitate elaborat pentru inițierea concesionării domeniului public al municipiului Arad, destinat desfășurării activității de publicitate stradală – inițiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea concesionării domeniului public al municipiului Arad, destinat desfășurării activității de publicitate stradală – inițiativa primarului.

Până la data de 06.10.2010, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesați pot depune în scris recomandări, sugestii și opinii privind aceste documente.
Informații suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 23.09.2010, între orele 8,00-17,00, la Biroul de Informare Cetățeni, camera 2.
Cei interesați pot solicita în scris și pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate și pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.


P R I M A R
ing. Gheorghe Falcă




ROMANIA PROIECT AVIZAT
JUDEȚUL ARAD SECRETAR
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL

H O T Ă R Â R E A nr._______
din ________________2010
privind aprobarea concesionării domeniului public al municipiului Arad
destinat desfășurării activității de publicitate stradală

Consiliul Local al Municipiului Arad,
Având în vedere:
- inițiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată prin expunerea de motive înregistrată cu nr. ______din __________;
- raportul Arhitectului Șef, înregistrat cu nr._____ din ________;
- avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local Municipal Arad;
- prevederile hotărârii nr. _____/_________privind aprobarea studiului de oportunitate elaborat pentru inițierea concesionării domeniului public al municipiului Arad destinat desfășurării activității de publicitate stradală;
- prevederile hotărârii nr. 186/2006 privind publicitatea, reclama și afișajul, astfel cum a fost modificată prin hotărârea nr. ____/2010;
- prevederile Ordonanței de Urgență nr. 54 din 28 iunie 2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică;
- prevederile Hotărârii de Guvern nr. 168 din 14 februarie 2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de Urgență nr. 54/2006;
- prevederile Legii nr. 422 din 18 iulie 2001 Republicată, privind protejarea monumentelor istorice;
- prevederile Legii nr. 50 din 29 iulie 1991 Republicată privind autorizarea lucrărilor de construcții și alea normelor de aplicare;
- prevederile Legii nr. 350 din 6 iulie 2001, privind amenajarea teritoriului, cu modificările și completările ulterioare;
- prevederile Codului Fiscal;
În temeiul art.36(2) lit.c precum și al art.45 din Legea nr. 215/2001, a Administrației publice locale,
HOTĂRĂȘTE

Art.1.(1) Se aprobă concesionarea domeniului public (locațiile) destinat desfășurării activității de publicitate stradală.
(2) Procedura de atribuire a contractului de concesiune este licitația.
Art.2. Se aprobă Caietul de sarcini al concesiunii conform Anexei 1.
Art.3. Se aprobă Documentația de atribuire a contractului de concesiune conform Anexei 2.
Art.4. Se aprobă Contractul-Cadru de concesiune a domeniului public destinat desfășurării activității de publicitate stradală.
Art 5. Termenele legale pentru organizarea și desfășurarea procedurii de licitație curg de la data intrării în vigoare a hotărârii _____/2010 privind modificarea și completarea hotărârii nr. 186/2006.
Art.6. Comisiile de evaluare a ofertelor și de soluționare a contestațiilor se numesc prin Dispoziție a Primarului.


Președinte de ședință, Secretar,
Anexa nr. 1 la Hotărârea
Nr.____/___________
CAIET DE SARCINI



Capitolul 1. INFORMATII GENERALE PRIVIND OBIECTUL CONCESIUNII

S1 . Descrierea și identificarea bunului
1.1.1. Obiectul concesiunii îl constituie suprafețele de teren, denumite în continuare „locații” aparținând domeniului public sau privat al Municipiului Arad unde urmează să se desfășoare activitatea de publicitate stradală (outdoor)
1.1.2. Locațiile sunt stabilite pe baza certificatului de urbanism (anexa 1), în considerarea principiilor de administrare a teritoriului și potrivit atribuțiilor legale privind amenajarea teritoriului ce revin autorităților publice locale, urmărindu-se, în principal, în procedura de identificare a lor, coordonarea politicilor sectoriale, într-un ansamblu integral, funcțional.
1.1.3. Intravilanul Municipiului Arad este împărțit în trei zone delimitate potrivit anexei 2.
1.1.4 Locațiile sunt identificate potrivit anexei 3.
1.1.5 In funcție de modul în care sunt pozate rețelele tehnico edilitare, locațiile pot fi translatate în imediata vecinătate, în baza acordului emis pentru fiecare structură publicitară în parte.
1.1.6 Suprafețele locațiilor sunt determinate raportat la caracteristicile tehnice generale stabilite pentru panourile publicitare în Regulamentul de publicitatea, reclama și afișajul în municipiul Arad aprobat prin Hotărârea Consiliului Municipal Arad nr.186/2006 cu modificările și completările ulterioare.

S.2. Destinația bunurilor care fac obiectul concesiunii
1.2.1 Locațiile care se concesionează sunt destinate exclusiv amplasării structurilor publicitare și strict în condițiile Regulamentului de publicitate.

S3.Obiectivul concesiunii
1.3.1 Obiectivele de ordin economic și financiar sunt :
a) Exploatarea în condiții de eficiență a domeniului public sau privat al Municipiului Arad prin încasarea integrală la bugetul local a contravalorii folosirii terenului concesionat;
b) Colectarea integrală a taxelor de autorizare;
c) Colectarea integrală a taxei de reclamă și publicitate ;
d) Preluarea în patrimoniul Municipiului, la încheierea perioadei de concesionare, a structurilor publicitare utilizate (panouri).
1.3.2. Obiectivele de ordin social vizează confortul urban, ambiental, aspectul civilizat, lipsit de agresivitate, primitor, al orașului.

Capitolul 2. CONDIȚIILE GENERALE ALE CONCESIUNII

S1.Regimul terenurilor utilizate
2.1.1 Suprafețele de teren (locațiile) sunt și rămân în domeniul public sau privat (după caz) al Municipiului Arad.
2.1.2 Locațiile revin de drept în folosință concendentului, libere de orice sarcini, la încheierea perioadei de concesionare.
2.1.3 Bunurile proprii ale concesionarului rămân în proprietatea acestuia, cu excepția panourilor publicitare instalate, care se transmit în proprietatea municipiului, fără plată, la incheierea perioadei de cesionare, în condițiile contractului.

S2. Obligații privind protecția mediului.
2.2.1 Concesionarul are obligația de a respecta toate prevederile legale referitoare la mediu.
2.2.2 Concesionarului îi revine în exclusivitate responsabilitatea privind protecția cadrului natural și refacerea acestuia după executarea lucrărilor de orice fel, precum și utilizarea de echipamente nepoluante și lipsite de riscuri.

S3. Obligativitatea exploatării în regim de continuitate și permanență.
2.3.1 Locațiile concesionate se exploatează în regim de continuitate prin ocupare
(plantarea) integrală a acestor structuri publicitare conform următorului grafic :
a)minim 40% din numărul locațiilor în primul an (primele 12 luni) ;
b)minim 70% din numărul locațiilor în al doilea an ;
c)100% locații în al treilea an.
2.3.2 Concesionarea se exploatează în regim de continuitate și cu privire la utilizarea întregului spațiu de afișaj instalat conform S3. pct.2.3.1 .
2.3.3 Spațiile de afișaj se exploatează pe baza contractelor de publicitate încheiate de concesionar conform art.nr.270-Cod Fiscal. Afișarea oricărui nou mesaj publicitar se face cu notificarea prealabilă a concesionarului.

S4. Subconcesionarea
2.4.1 Concesionarul nu are drept de subconcesionare.

S5. Condițiile în care bunul concesionat poate fi închiriat.
2.5.1 Bunul concesionat (locația) nu poate fi închiriat.
2.5.2 Supraedificatul (structura publicitară), respectiv suprafața de afișaj pot face obiectul închirierii în cadrul contractelor de publicitate încheiate de concesionar în baza art.nr.270- Cod Fiscal, cu menționarea obligațiilor de notificare prealabilă a concendentului vizând afișarea oricărui nou mesaj publicitar.

S6. Durata concesiunii
2.6.1 Durata concesiunii este de 10 ani, cu posibilitatea prelungirii cu încă ½ din durata inițială.
2.6.2 Prelungirea concesiunii se face prin acordul părților exprimat pentru concendent, de Consiliul Local Municipal, prin hotărâre.
2.6.3 Hotărârea Consiliului privind prelungirea duratei concesiunii se elaborează pe baza unui raport asupra concesiunii, prelungirea concesiunii fiind posibilă doar dacă rezultatele raportului sunt pozitive.

S7. Redevența minimă și modul de calcul al acesteia.
2.7.1 Redevența minimă este de :
-35 EUR/ locație în zona A.
-35 EUR/ locație în zona B.
-35 EUR/ locație în zona C.
2.7.2 Redevența se calculează astfel :
R x 40% în anul I
R x 70% în anul II
R x 100% în anul III

S8. Natura si cuantumul garantiilor:
2.8.1 Concesionarul are obligația să depună, în termen de cel mult 90 de zile de
la data semnării contractului de concesiune cu titlul de garanție suma de ________lei, reprezentând cota de ½ din obligația de plată pentru primele 6 luni de exploatare.
2.8.2 Garanția este utilizată, dacă este cazul, pentru acoperirea penalităților sau altor sume datorate concendentului conform contractului.


S9. Condiții speciale ale concesiunii.
2.9.1 În mod special, materialele folosite pentru confecționarea diferitelor structuri publicitare trebuie să fie omologate, iar tehnicile aplicate pentru montarea , ancorarea, fixarea structurilor trebuie să garanteze siguranța înexploatare
2.9.2 Pentru siguranța în exploatare, concesionarul asigură permanent personal specializat, inclusiv cu alpiniști profesioniști.
2.9.3 Concesionarul este răspunzător pentru protecția personalului propriu, conform legislației în vigoare, pentru protecția persoanelor și bunurilor aflate în apropierea structurilor publicitare (în eventualitatea unor accident provocate de defectuoasa montare a structurilor, sau din pricina fenomenelor naturale).
2.9.4 În scopul protejării pe de o parte, și a punerii în valoare pe de altă parte, a patrimoniului constituit, concesionarul este obligat să respecte integral regulamentul de publicitate aprobat de consiliul local prin hotărârea 186/2006 cu modificările și completările ulterioare,

Capitolul 3. CONDIȚII DE VALABILITATE PE CARE TREBUIE SĂ LE ÎNDEPLINEASCĂ OFERTA

3.1.1 Oferta se depune în 2 exemplare semnate de ofertant, la sediul Primăriei Municipiului Arad, Bdul Revoluției nr.75, camera ______, până la data indicată în anunțul de licitație.
3.1.2 Riscurile legate de transmiterea ofertei, inclusiv forța majoră, cad în sarcina persoanelor interesate. Ofertele depuse peste termenul limită, stabilit, nu intră în competiție.

Capitolul 4. CLAUZE REFERITOARE LA ÎNCETAREA CONTRACTULUI

4.1. Contractul încetează la termenul stabilit de părți, sau înainte de termen în cazul neexecutării clauzelor contractuale.
4.2. Cazurile și modalitățile de încetare a contractului sunt detaliate în conținutul acestuia.


















Anexa nr. 2 la Hotărârea
Nr.____/___________

DOCUMENTAȚIA DE ATRIBUIRE


S.1. Informații generale privind concendentul.
Concendentul este Municipiul Arad, cu sediul în Arad, Bulevardul Revoluției nr.75 cod postal 310130, telefon 0040257281850, fax 0040257253842, e-mail ____________reprezentat prin Primar Gheorghe Falcă, persoana de contact __________________________.
S.2. Instrucțiuni privind organizarea și desfășurarea procedurii de concesionare.
2.1.Prezentele instrucțiuni au ca obiect reglementarea organizării și desfășurării licitației pentru concesionarea suprafețelor de teren ( locațiilor) aparținând domeniului public sau privat al Municipiului Arad, destinate publicității stradale (outdoor).
2.2 Licitația se declanșează ca urmare a anunțului public în M.O., partea a VI-a, într-un cotidian de circulație națională și într-unul de circulație locală, cu 20 de zile înainte de data stabilită pentru desfășurarea ei.
2.3 Pentru desfășurarea licitației este obligatorie participarea a cel puțin 3 ofertanți, persoane juridice, de drept privat, române sau străine, cu sediul sau filiala în Municipiul Arad.
2.4 La licitație pot participa persoanele prevăzute la pct.2.3 care au cumpărat Caietul de Sarcini.
2.5. În cazul în care în urma publicării anunțului nu au fost depuse cel puțin 3 oferte valabile sau în cazul în care după deshiderea plicurilor exterioare cel puțin 3 nu întrunesc, condițiile de valabilitate, procedura se anulează și se organizează o nouă licitație.
S.3. Caietul de sarcini
3.1.Caietul de sarcini este elaborat de Municipiu, în calitate de concendent și se aprobă de către Consiliul Local, prin hotărâre.
3.2.Caietul de sarcini este pus în vânzare de concendent, la sediul său, camera_____.
3.3.Prețul de vânzare al caietului este de _____ lei.
S.4. Instrucțiuni privind modul de elaborare și prezentare a ofertelor.
4.1. Ofertanții transmit ofertele lor în două plicuri sigilate care se înregistrează în ordinea primirii în registrul „Oferte”, cu precizarea datei și orei.
4.2 Ofertele se depun în două exemplare semnate de ofertant.
4.3. Un ofertant poate să liciteze pentru oricare dintre zonele delimitate conform caietului de sarcini sau pentru toate trei zonele.
4.4. Oferta trebuie să îndeplinească condițiile de valabilitate prevăzute în caietul de sarcini și în documentele de atribuire, sub sancțiunea respingerii ei.
4.5 Pe plicul exterior al ofertei se indica „ OBIECTUL CONCESIUNII”: Suprafețele de teren(locațiile) apartinând domeniului public sau privat al Municipiului Arad, unde se desfășoară activitatea de publicitate outdoor situate în zona/zonele____________.
4.6. Plicul exterior trebuie să conțină, sub sancțiunea excluderii ofertantului respectiv în cadrul ședinței de deschidere, următoarele:
a) o fișă de informații, prezentare privind ofertantul;
b) documente care atestă statutul de persoană juridică cu sediul social sau al filialei în Municipiul Arad.
c) acte doveditoare privind calitățiile, capacitățiile și experiența ofertanților în domeniul publicității outdoor –minim 5 (cinci ) ani experiență.
d) certificat constatator emis de Registrul Comerțului care atestă obiectul de activitate principal cod – caen 7311
e) dovada că ofertantul are o medie a cifrei de afaceri pe ultimii trei ani de minim 1 mil EUR.
f) certificat de plată a impozitelor și taxelor locale, eliberat de Direcția Venituri din cadrul Primăriei Municipiului Arad, cu precizarea plății acestora până la data aducerii la cunoștința publică, înaintea aprobării în Consiliul Local Municipal a proiectului privind documentația de licitație.
g) dovada deținerii contractelor de publicitate în domeniul outdoor pe raza Minicipiului Arad, care să asigure utilizarea integrală a structurilor publicitare pentru cel puțin 40% din numărul acestora, în primele 6 luni ale concesiunii.
4.7. Pe plicul interior se înscrie denumirea ofertantului și sediul social al acestuia sau sediul filialei din Municipiul Arad, după caz.
4.8. Plicul interior conține „ oferta”.
4.9. Participanții la licitație pot depune o singură ofertă pentru zona( zonele) licitată conform punctului 4.3.
4.10. Oferta se depune pentru toate locațiile constituite în zona selectată de participant. Ofertele depuse selectiv, pentru o parte din locațiile dintr-o zonă, sunt descalificate.
4.11. Oferta se redactează în limba română.
4.12. Depunerea ofertei reprezintă manifestarea de voință a ofertantului de a semna contractul de concesiune, aprobat în condițiile legii.
4.13. Revocarea ofertei de către participanți, după abjudecare, are ca efect pierderea garanției și a costului caietului de sarcini.
4.14. Departajarea ofertelor se face în funcție de nivelul propus al redevenției, raportat la nivelul minim al acestuia, prevăzut în caietul de sarcini, precum și raportat la criteriile de departajare.
4.15 Revedența se propune pentru fiecare serie de locații astfel cum au fost grupate în cele trei zone A, B, și C în baza certificatelor de urbanism, anexe la caietul de sarcini.
S.5. Instrucțiuni privind criteriile de atribuire aplicate pentru stabilirea ofertei câștigătoare.
5.1. Lipsa oricăror informații sau documente solicitate la S.4. pct.4.6. duce în cadrul ședinței de deschidere la excluderea participantului de la licitație.
5.2. În cazul ofertelor care au depășit pragul preselecției , conform pct.S.1. departajarea se realizează astfel:
a) gradul de calificare și numărul de personal propriu care asigură desfășurarea activităților specifice = 10 puncte.
b) dovada deținerii unor contracte sau precontracte de publicitate pentru minim 40% din numărul locațiilor licitate, pentru primele 12 luni= 10 puncte
c) cea mai consolidată experiență în domeniu = 10 puncte, dintre care 2 pentru fiecare an.
d) condiții specifice, particulare și atractive oferte = 20 puncte
5.3. Departajarea în funcție de Revedența minimă stabilită se realizează astfel:
R = Revedența minimă = 20 puncte
R = Revedența minimă + ½ din revedența minimă = 30 puncte.
R = Revedența minimă x 2( sau mai mult) = 50 puncte.
5.4. Ponderea criteriilor prevăzute la punctul 5.2. este de 51% față de 49% ( revedența).
S.6. Instrucțiuni privind modul de utilizare a căilor de atac.
6.1. Concendentul are obligația de a informa ofertanții despre deciziile referitoare la atribuirea concesiunii, în scris , cu confirmare de primire, în termen de trei zile lucrătoare de la emiterea acestora.
6.2. Ofertanții pot contesta deciziile comisiei de licitație în termen de 2 zile lucrătoare de la data comunicării.
6.3. Contestațiile se soluționează în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării lor de către comisia de soluționare a contestațiilor desemnată prin dispoziția primarului.
6.4. Împotriva hotărârii comisiei de soluționare a contestațiilor se poate face plângere la instanță, potrivit prevederilor legii contenciosului administativ nr.554/2004, cu modificările ulterioare.
S.7. Instrucțiuni privind organizarea și desfășurarea procedurii de concesionare pentru procedura negocierii directe.
7.1. Negocierea directă se aplică în situația în care după repetarea procedurii de licitație* „ nu este îndeplinită condiția legală a celor 3 oferte valabile”.
7.2. Negocierea directă se aplică, se declanșează ca urmarea a anunțului publicat în
*în urma publicării anunțului la licitație, nu au fost depuse cel puțin 3 oferte valabile sau după deschiderea plicurilor exterioare nu s-au selectat cel puțin 3 oferte valabile
M.O. partea a VI - a , într-un cotidian de circulație națională și într-unul de circulație locală, cu 10 zile calendaristice înaintea de data limită pentru depunerea ofertelor.
7.3. Prevederile referitoare la „ oferta” stabilită pentru procedura licitației se aplică în mod corespunzător procedurii negocierii directe.
7.4. Ofertanții sunt informați în scris, despre data negocierii directe.
7.5. Documentația de atribuire aprobată pentru licitație se utilizează și în cazul negocierii directe.
7.6. Negocierile se poartă cu fiecare ofertant, la data stabilită conform programului.
7.7. Criteriile pentru valabilitatea ofertelor nu pot face obiectul negocierii.
7.8. Orice clarificări suplimentare sunt supuse procedurilor ordonanței (art.38) și ale normelor de aplicare a ordonanței (art.38).
S.8. Informațiile referitoare la clauzele contractuale obligatorii.
8.1. Informațiile la care se referă prezenta secțiune decurg din contractul cadrul al concesiunii, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr_______.






























Anexa nr. 3 la Hotărârea
Nr.____/___________

CONTRACT – CADRU DE CONCESIUNE


I. Părțile contractante
Între Municipiul Arad, cu sediul în Arad, B-dul Revoluției nr. 75, cod poștal 310130, telefon 0040257281850, fax 0040257253842, CUI 3519925, reprezentat prin primar Gheorghe Falcă, în calitate de concedent, pe de o parte,
și
_____________________persoană jurudică cu sediul în ______________________ filiala_____________________reprezentat prin_________________având funcția de __________________________, în calitate de concesionar pe de altă parte, la dara de ___________________, la sediul concedentului _____________________, în temeiul Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprieteate publică, aprobată cu modificări și a Hotărârii Consiliului Local Municipal Arad de apropbare a concesionării nr. _________ din ____________, s-a încheoat prezentul contract de concesiune.

II. Obiectul contractului de concesiune.
Art.1 (1) Obiectul contractului de concesiune îl constituie exploatarea locațiilor situate pe domeniul public (sau privat) al Municipiului Arad identificate potrivit anexelor 1, 2 și 3 la Caietul de Sarcini, care se constituie ca anexe și la prezentul contract.
(2) Obiectul contractului este determinat în conformitate cu obiectivele concedentului care sunt:
a) Exploatarea în condiții de eficiență a domeniului public sau privat a Municipiului Arad prin încasarea integrală la bugetul local a contravalorii folosinței terenului concesionat;
b) Colectarea integrală a taxelor de autorizare;
c) Colectarea integrară a taxei de reclamă și publicitate
d) Preluarea în patrimoniul municipiului, la încheierea perioadei de concesionare, a structurilor publicitare utilizate;
e) Realizarea din punct de vedere social, a confortului urban, ambiental, civilizat al orașului.
(3) În derularea contractului de concesiune, concesionarul va utiliza următoarele categorii de bunuri:
a) Suprafețele de teren (locațiile) – bunurile de retur;
b) bunurile proprii sunt toate bunurile utilizate de concesionar cu excepția panorilor publicitare care se transmit fără plată în proprietatea municipiului, la solicitarea acestuia, la încheierea perioadei de concesionare (inclusiv a perioadei de prelungire a contractului, dacă este cazul).

III. Termenul
Art. 2 (1) Duata concesiunii este de 10 ani, începând de la data de _______________.
(2) Contractul de concesiune poate fi prelungit cu ½ din durata inițială.

IV. Redevența
Art. 3 (1) Redevența este de 35 EUR/ locație/lună.
(2) Redevența se calculează astfel:
R x 40% în anul I
R x 70 % în anul II
R x 100 % în anul III
Art. 4 (1) Plata redevenței se face prin conturile:
- contul concedentului nr.________________________deschis la ____________
- contul concesionarului nr. ______________________deschis la ____________
(2) Neplata redevenței sau executarea cu întârziere a acestei oblicații conduce la perceperea majorăriilor de întârziere în cuantum de 0,1% pe zi.

V. Drepturile părților
Drepturile concesionarului
Art. 5 (1) Concesionarul are dreptul de a exploata în mod direct, pe riscul și pe răspunderea sa, bunurile proprietate publică (sau private) a municipiului ce fac obiectul contractului de concesiune.
(2) Concesionarul are dreptul de a folosii și de a culege fructele bunurilor care fac obiectul concesiunii, potrivit obiectivelor stabilite prin documentația de atribuire și prin prezentul contract.
Drepturile concedentului
Art. 6 (1) Concedentul are dreptul să inspecteze locațiile concesionate, verificând obligațiile asumante de concesionar.
(2) Verificarea se poate face oricând și necondiționat
(3) Concedentul are dreptul să modifice în mod unilateral partea reglementară a contractului de concesiune din motive excepționale legate de interesul național sau local.

VI. Obligațiile părților
Obligațiile concesionarului
Art. 7 (1) Concesionarul este obligat să asigure exploatarea eficace, în regim de continuitate și permanență a locațiilor concesionate, potrivit obiectivelor stabilite de concedent, astfel:
a) prin ocuparea (plantarea) integrală a locațiilor cu structuri publicitarea conform următorului grafic:
- minim 40% în primul an (primele 12 luni de la data semnării contractului);
- minim 70% în al 2-lea an
- 100% în al 3-lea an și următorii până la încheiere concesiunii.
b) prin utilizarea întregului spațiu de afișaj.
(2) Concesionarul este obliagat să exploateze spațiul de afișaj pe baza contractelor de publicitate încheiate conform art. 270 Cod Fiscal.
(3) Concesionarul este obligat să notifice concedentul ori de câte ori afișează un nou mesaj publicitar.
(4) Concesionarul are obilația să expolateze în mod direct locațiile concesionate fără posibilitatea subconcesionarii sau închirierii.
(5) Concesinarul are obligația să utilizeze pentru confecționarea diferitelor structuri publicitare materiale omologate
(6) Concesionarul este obligat să aplice, pentru montarea, ancorarea, fixarea structurilor, tehnici prin care să se garanteze sigutanța în exploatare.
(7) Concesionarul este obligat să asigure permanența cu personal specializat pentru întreținerea structurilor publicitare, pentru intervenții rapide în caz de necesitate.
(8) Concesionarul este obligat să respecte toate prevederile legale referitoare la protectia mediului.
(9) Concesionarul are obligația să plătească redevență în condițiile stipulate în punctul IV din contract.
(10) Concesionrul are obligația să respecte prevederile Regulamentului privind publicitatea, reclama și afișasul în municipiul Arad aprobat prin Hotărârea Consiliului Local Municipal nr. 186/2006 R
(11) La încetarea contractului de concesiune, prin ajungere la termen, concesionarul este obligat să restituie în patrimoniul municipiului, în deplină posesie și libere de orice sarcini locațiile concesionate precum și să transmită bunurile proprii prevăzute la Art. 1 (3) lit. b, dacă sunt întrunite condițiile prevăzute în clauza contractuală respectivă.
(12) Concesionarul are obligația depunerii garanției în sumă de ____________, în termen de max. 90 de zile de la data semnării contractului.
Obligațiile concedentului
Art. 8 (1) Concedentul este obligat să nu îl tulbure pe concesionar în exercițiul drepturilor rezultate din prezentul contract de concesiune.
(2) Concedentul este obligat să notifice concesionarului apariția orcăror împrejurări de natură să aducă atingere drepturilor concesionarului.
(3) Concedentul este obligat ca în certificatele de urbanism solicitate de terțe persoane, pentru activități de publicitate, reclama, afișaj care intră în sfera de aplicabilitate a prenetului contract să precizeze acestă împrejurare în certificatele de urbanism respective.

VII. Încetarea contractului de concesiune
Art. 9 Prezentul contract de concesiune încetează în următoarele situații:
a) la expirarea duratei stabilite;
b) în cazul în care interesul național sau local o impune, prin denunșarea unilaterală de către concedent, cu plata unei despăgubiri juste și prealabilă în sarcina acestuia, în caz de dezacord fiind competentă în soluționare instanța de judecată
c) în cazul nerespectării obigațiilor de către concesionar, prin reziliere de către concedent, cu plata unei despăgubiri în sarcina concesionarului;
d) în cazul nerespectării obligațiilor contractuale de către concedent, prin reziliere de către concesionar, cu plata unei despagubiri în sarcina concedentului;
e) în cazul imposibilității obiective a concesionarului de a exploata bunul concesionat, prin renuntare, fără plata unei despăgubiri.


PRIMARIA MUNICIPIULUI ARAD


EXPUNERE DE MOTIVE
Nr.____________/_________________2010


Publicitatea stradală se înscrie în categoria activităților care au luat amploare în ultimii ani. În municipiul Arad, un moment de referintă este anul 2006, an în care s-a adoptat prin Hotărârea nr. 186/2006, Regulamentul privind publicitatea, reclama și afișajul.
Până la adoptarea Regulamentului menționat, această activitate s-a desfășurat oarecum haotic, administrația locală fiind, nu o dată, luată prin surprindere de cererea din ce în ce mai insistentă a pieței pentru această formă de publicitate. Lipsa reglementării a favorizat instalarea multor structuri publicitare neautorizate sau autorizarea unor structuri într-o manieră neadecvată, în detrimentul, de exemplu, al arhitecturii protejate a orașului.
După anul 2006, Hotărârea nr.186 s-a constituit într-un instrument util al administrației locale în domeniul publicității stradale, însă dinamica fenomenului a depășit în cele din urmă posibilitățile de supraveghere, de control pe care această hotărâre le reglementa.
În consecință, publicitatea stradală, în loc să se înscrie în peisajul urban în mod armonios, riscă să devină un factor de stres, întrucât oricine, oriunde, oricând, poate, în mod ascuns, fraudulos, instala diferite structuri publicitare, compromitând imaginea orașului european Arad.
Ca atare, consider oportună abordarea problematicii publicității într-un mod cursiv și logic, în detaliu și în ansamblu, în așa fel încât necesitatea modernă de informare a cetățeanului – pe această cale, outdoor, să fie satisfăcută, dar și nevoia –dintotdeauna – să fie împlinită.
Pentru motivele expuse mai sus, propun rezolvarea problemei publicității stradale astfel:
-Domeniul public (sau privat) al municipiului Arad să fie concesionat prin licitație publică unor operatori consacrați în domeniu, operatori care urmează să aibă relații contractuale cu municipalitatea, implicit responsabilități clare referitoare la modul în care pot sau nu pot să desfășoare activitatea publicitară.
-Regulamentul de publicitate să fie modificat în așa fel încât să se subscrie publicității outdoor desfășurate în cadrul contractual.
Punerea în practică a celor două propuneri presupune:
1. Elaborarea unui studiu de oportunitate, care urmează a fi supus dezbaterii publice;
2. Modificarea corespunzătoare a Hotărârii nr. 186/2006 a Consiliului Local al Municipiului Arad;
3. Elaborarea documentelor concesiunii.
Cu referire la studiul de oportunitate a cărui aprobare o propun, acesta relevă faptul că, din punct de vedere economic, financiar, social, urbanistic, se impune reglementarea cât mai degrabă a publicității stradale.
Cu referire la modificarea Hotărârii nr. 186/2006 a Consiliului Local al Municipiului Arad, aceasta se impune pentru armonizarea tuturor normelor referitoare la publicitate, astfel cum sunt prezentate în materialul supus aprobării.
Cu referire la caietul de sarcini, acesta stabilește cadrul concesiunii, în consecință, urmează a fi adoptat.
Documentația de atribuire și contractul-cadru al concesiunii stabilesc detaliile propriu-zise, fapt pentru care propun să fie adoptate și aceste două hotărâri.
Prezenta expunere de motive se constituie în fundamentarea necesară inițierii pachetului de acte cu caracter normativ în domeniul publicității stradale.

P R I M A R
Gheorghe Falcă


PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
ARHITECT ȘEF
Nr.______/________2010


RAPORT
referitor la propunerea de concesionare a unor locații- domeniu public- destinate desfășurării activității de publicitate stradală


Referitor la expunerea de motive înregistrată cu nr. ______/_____________, a Primarului municipiului Arad, dl. ing. Gheorghe Falcă.

Cosiderații: prin expunerea motivelor antemenționată s-a propus un set de măsuri al căror scop este reglementarea cat mai eficientă și echitabilă pentru parteneri – societate civilă și autoritate locală- a problematicii publicității stradale.
Acest proiect de hotărâre reglementează detaliile juridice, tehnice, prin intermediul cărora urmează să se pună în practică concesiunea locațiilor destinate desfășurării activității de publicitate stradală.
Caietul de sarcini al concesiunii, documentația de atribuire și contractul cadru al concesionării au fost elaborate strict în baza actelor normative în materie precizate în preambulul hotărârii.
În consecință,

PROPUNEM


adoptarea hotărârii privind aprobarea concesionării domeniului public al municipiului Arad destinat desfășurării activității de publicitate stradala.





ARHITECT ȘEF

Radu Drăgan

























[ Înapoi ]

Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
Aprilie 2024

1
2
3
4
5
6
7
8
9
20




 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved