Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74027253
 

Transparenţă Decizională
Proiecte de Hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului ARAD
Actualizat: 11-04-2022
Sistem de Căutare
Completaţi una sau mai multe dintre opţiunile:
Cuvinte cheie:

Numai în titluri
Număr act:
An:
Lună:
*se pot introduce şi doar părţi dintr-un cuvânt
Arhiva...

Proiect
adus la cunoştinţă publică în data de 26-03-2009

H O T Ă R Â R E  nr. _______
din __________


Proiect de hotărâre privind modificarea Regulamentului de desfășurare a activităților comerciale în municipiul Arad, aprobat prin Hotărârea nr. 187 din 10 iulie 2006, republicată conform Hotărârii nr. 290/2006 a Consiliului Local al Municipiului Arad - inițiativa primarului


Nr. 17654/26.03.2009

Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul




A N U N Ț


Începând cu data de joi, 26.03.2009, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afișate următoarele documente privind:

Proiect de hotărâre privind modificarea Regulamentului de desfășurare a activităților comerciale în municipiul Arad, aprobat prin Hotărârea nr. 187 din 10 iulie 2006, republicată conform Hotărârii nr. 290/2006 a Consiliului Local al Municipiului Arad – inițiativa primarului.

Până la data de 08.04.2009, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesați pot depune în scris recomandări, sugestii și opinii privind aceste documente.
Informații suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 26.03.2009, între orele 8,00-17,00, la Biroul de Informare Cetățeni, camera 2.
Cei interesați pot solicita în scris și pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate și pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.


P R I M A R
ing. Gheorghe Falcă





ROMÂNIA P R O I E C T A v i z a t
JUDEȚUL ARAD S E C R E T A R
MUNICIPIUL ARAD Doina Paul
CONSILIUL LOCAL


H O T Ă R Â R E A nr. _______
din _____________________
privind modificarea Regulamentului de desfășurare a activităților comerciale în municipiul Arad, aprobat prin Hotărârea nr. 187 din 10 iulie 2006, republicată conform Hotărârii nr.290/2006 a Consiliului Local al Municipiului Arad


Consiliul Local al Municipiului Arad,
Având în vedere:
- inițiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată prin expunerea de motive cu nr. 42641/19.06.2007
- raportul nr. 42649/19.06.2007 al Serviciului autorizații, Serviciului coordonare-control;
- rapoartele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Arad;
prevederile Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 187/10 iulie 2006 privind aprobarea Regulamentului de desfășurare a activităților comerciale în municipiul Arad republicată conform Hotărârii nr.290/2006 a Consiliului Local al Municipiului Arad
În temeiul art.36 alin. (1) și alin.(9) și al art.45 din Legea nr.215/2001, privind administrația publică locală, republicată, adoptă prezenta

H O T Ă R Â R E:


Art.I. Regulamentul de desfășurare a activităților comerciale în municipiul Arad , aprobat prin Hotărârea Consiliului Local a Municipiului Arad nr. 187/10.07.2006, republicată conform Hotărârii nr.290/2006 a Consiliului Local al Municipiului Arad, se modifică după cum urmează:

1. Articolul 16 se modifică și se completează după cum urmează:

“Art.16. Terasele sezoniere se pot amplasa cu acordul primarului și avizul de specialitate al arhitectului șef, emise cu condiția prezentării copiei după autorizația privind desfășurarea activității de alimentație publică, vizată la zi, și în baza proiectului prevăzut la art.13.”

2. Articolul 43 se modifică și se completează după cum urmează:

“Art.43. (1) Cererea se însoțește de următoarele acte:
a. cererea pentru aprobarea orarului de funcționare – formular tip anexa nr.4;
b. act constitutiv al societății ( statut, contract de societate) sau rezoluția directorului Oficiului Registrului Comerțului pentru persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale și intreprinderile familiale;
c. certificatul de Înregistrare la Oficiul Registrului Comerțului și anexele aferente;
d. titlul asupra imobilului;
e. declararea punctului de lucru la Oficiul Registrului Comerțului prin cerere de înscriere de mențiuni, conform Legii nr. 26/1990, republicată și a Legii nr. 359/2004 sau la Administrația Finanțelor Publice, conform Legii nr. 241/2005, privind combaterea evaziunii fiscale;
f. acorduri, avize, autorizații, licențe ale instituțiilor de specialitate, expres stabilite și prevăzute de legislația în vigoare, în funcție de codul CAEN;
g. certificat constatator privind îndeplinirea obligațiilor exigibile de plată a impozitelor și taxelor locale și a altor venituri ale bugetului local, emis de Primăria Municipiului Arad, care să ateste îndeplinirea tuturor obligațiilor fiscale, la data solicitării vizei
h. dovada îndeplinirii condițiilor de protecție fonică (în cazul în care activitatea nu afectează în nici un fel liniștea vecinilor, se va depune o declarație pe propria răspundere privind nepoluarea fonică);
i. Dovada achitării tarifului pentru autorizare.
(2) Prevederile de la alineatul (1), literele b și c nu se aplică persoanelor fizice, asociațiilor familiale și persoanelor juridice înființate anterior datei de 31 octombrie 2006, data intrării în vigoare a HCLM 187/2006 astfel cum a fost ea modificată prin HCLM 290/2006.”

3. La articolul 51 se modifică și se completează după cum urmează:

1. Act constitutiv al societății (statut, contract de societate) sau rezoluția directorului Oficiului Registrului Comerțului pentru persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale și intreprinderile familiale;
2. Certificatul de Înregistrare la Oficiul Registrului Comerțului și anexele aferente
3. Titlul asupra imobilului/imobilelor
4. Declararea punctului/punctelor de lucru la Oficiul Registrului Comerțului, prin cerere de înscriere de mențiuni, conform Legii nr. 26/1990, republicată sau la Administrația Finanțelor Publice, conform Legii nr. 241/2005, privind combaterea evaziunii fiscale.
5. Acorduri, avize, autorizații, licențe ale instituțiilor de specialitate, expres stabilite și prevăzute de legislația în vigoare, în funcție de codul CAEN, pentru fiecare locație în care se desfășoară activitatea de alimentație publică.
6. Certificat constatator privind îndeplinirea obligațiilor exigibile de plată a impozitelor și taxelor locale și a altor venituri ale bugetului local, emis de Primarul Municipiului Arad, prin Direcția Venituri, care să ateste îndeplinirea tuturor obligațiilor fiscale, la data solicitării vizei
7. Documentația completă în vederea obținerii orarului de funcționare.
8. dovada îndeplinirii condițiilor de protecție fonică (în cazul în care activitatea nu afectează în nici un fel liniștea vecinilor, se va depune o declarație pe propria răspundere privind nepoluarea fonică);
9. acordul vecinilor limitrofi (cu pereți comuni în cazul punctelor de lucru situate în condominii, iar în celelalte situații în cazul în care distanța față de punctul de lucru este mai mică de 50 m)
10. dovada achitării taxei pentru autorizare.”


4. După articolul 53 se introduce articolul 53^1 după cum urmează:

„ Art. 53^1. (1) Autorizația pentru desfășurarea activității de alimentație publică se eliberează și pentru persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale, intreprinderile familiale și persoanele juridice care desfășoară activitatea ambulant în rulote sau alte structuri mobile.
(2) Taxa de eliberare/vizare a autorizației se achită în aceleași condiții ca și pentru structurile de vânzare fixe, dar la cuantumul minim al acesteia.”

5. Articolele 56 și 57 se abrogă.

6. La articolul 58, aliniatul 2 se adaugă punctul 6 după cum urmează:

“6. dovada achitării tarifului pentru avizare.”

7. Articolele 62 și 63 se abrogă.

8. După articolul 63 se introduce articolul 63^1cu următorul conținut:

Art. 63^1. În cazul în care orarul avizat solicitat permite organizarea unor evenimente (nunți, botezuri, etc.) agentul economic va afișa la intrarea în local un afiș cu specificația “REZERVAT”. Pentru avizarea orarului de funcționare pentru organizarea unor astfel de evenimente se vor prezenta documentele prevăzute la art. 51, punctul 9, indiferent de data la care a fost deschis puncul de lucru pentru care se solicită avizarea.

9. Articolul 64 se modifică după cum urmează și după articolul 64 se introduce articolul 64^1cu următorul conținut:

“Art.64. Orarul de funcționare se vizează anual, în aceleași condiții prevăzute pentru autorizația de funcționare, respectiv până la data de 30 aprilie și cu un cuantum al tarifului de vizare de 100 lei .
Art. 64^1. Solicitanții autorizației de funcționare, a autorizației privind desfășurarea activității de alimentație publică și avizului pentru orarul de funcționare au obligația de a depune dosarul pentru autorizare/avizare în termen de 60 de zile de la data deschiderii punctului de lucru.”

10. După articolul 65 se introduc articolele 65^1, 65^2, 65^3 cu următorul conținut:

“Art.65^1. În vederea obținerii vizei anuale pentru autorizația de funcționare, pentru avizul orarului de funcționare și pentru autorizația de alimentație publică, persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale, intreprinderile familiale și persoanele juridice trebuie să prezinte dovada autorizării pentru anii precedenți, de la data intrării în vigoare a Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 187/2006, autorizațiile neputând fi vizate decât după achitarea contravalorii autorizației și vizelor.
Art. 65^2. (1) În cadrul procedurii de vizare a autorizațiilor și avizelor pentru orarele de funcționare, solicitanții vizei anuale vor prezenta la Compartimentul de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Arad - Certificat de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale, emis de Primăria Municipiului Arad, prin Direcția Venituri, care să ateste îndeplinirea tuturor obligațiilor fiscale, la data solicitării vizei..
(2) În cazul în care se constată nevizarea autorizației sau avizului, funcționarul la care se depune solicitarea de vizare, completează procesul-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor (model aprobat prin H.C.L.M. nr. 70/2007), după care procedează la vizarea autorizației sau avizului.

Art. 65^3. (1) În cazul înființării unei societăți noi sau la deschiderea unui nou punct de lucru, la depunerea dosarului de autorizare/avizare, persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale, intreprinderile familiale și persoanele juridice interesate vor achita un cuantum al taxei/tarifului de autorizare/avizare fracționatîn modul următor:
a) în cazul solicitărilor din perioada 1 ianuarie-30 iunie se achită taxa/tariful integral;
b) în cazul solicitărilor din perioada 1 iulie-31 decembrie se achită jumătate din cuantumul acestora.
(2) În cazul anulării autorizației/avizului, taxa/tariful de autorizare nu se restituie, indiferent de perioada din an în care se solicită anularea.

11. Articolul 66 se modifică după cum urmează:

“Art.66. Încălcarea dispozițiilor prezentului Regulament constituie contravenție și se sancționează după cum urmează:
a) cu amendă de la 2.000 lei la 2.500 lei, pentru nerespectarea dispozițiilor art. 4, art. 9 alin.(1) lit. b, c, g, h, j, k, l art.9 alin.(2), art. 13, art. 15 , art. 19, art. 22 alin. (1) și (2), art. 24, art. 27 alin. (2), art. 45 lit. b, c și e, art. 52, alin. (2), art. 60;
b) cu amendă de la 1.600 lei la 2.000 lei, pentru neconcordanțe între Acordul din anexa nr. 1 la prezentul Regulament și situația constatată de fapt și pentru neconcordanțe între declarația de protecție fonică și situația constatată;
c) cu amenda de la 1000 la 2000 lei pentru nerespectarea dispozițiilor art. 9 lit. d – f , i, art. 30, art. 31 alin.(1), art. 38 alin. (2).

12. Articolul 68, aliniatul 2 se modifică după cum urmează după cum urmează:

“(2) Împotriva Procesului-verbal de contravenție precum și a altor măsuri dispuse, se poate depune plângere la Judecătoria Arad, în termen de 15 zile de la comunicare, aplicându-se în acest sens, prevederile O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor.”



13. După articolul 70 se introduc articolele 70^1, 70^2, 70^3 și 70^4 cu următorul conținut:

“Art.70^1. Începând cu 1 ianuarie a anului pentru care se eliberează autorizația de funcționare, cea de alimentație publică sau avizul pentru orarul de funcționare, în situația neobținerii pentru anul precedent a acestor autorizații, pe lângă taxa de eliberare se vor percepe majorări de întârziere, stabilite pentru impozitele și taxele locale, de la data aprobării prezentei hotărâri.
Art.70^2. Autorizațiile și avizele vor fi considerate vizate anual, numai la achitarea integrală a sumei datorate pentru vizarea acestora.
Art.70^3. Prezenta hotărâre intră în vigoare în termen de 10 zile de la data aducerii la cunoștință publică”

14. Articolul 71 se abrogă.

Art.II.Prezenta hotarâre intra în vigoare în termen de 10 zile de la data aducerii la cunostinta publica.

Art.III. Hotarârea nr.187/2006, republicată prin Hotărârea nr. 290/2006, se va aduce la cunostinta publica după introducerea modificarilor, completarilor aprobate prin Hotărârea nr. 353/2008 și prin prezenta hotarâre, dându-se textelor o noua numerotare.

Art.IV. Prezenta hotarâre va fi comunicata celor interesati de Serviciul Administratie Publica Locala.




PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ S E C R E T A R













Compartimentul de specialitate
Red./Dact. Liliana Florea
Cod:PMA-S1-01
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ARAD
Nr. 7652/13.02.2009





EXPUNERE DE MOTIVE



Domnul Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad
Având în vedere:
- prevederile Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 187/10 iulie 2006, privind aprobarea Regulamentului de desfășurare a activităților comerciale în municipiul Arad, republicată conform Hotărârii nr.290/2006 a Consiliului Local al Municipiului Arad;
- problemele apărute în aplicarea hotărârii Consiliului Local semnalate de persoanele fizice și juridice care au solicitat autorizarea.
Considerăm oportună promovarea unui proiect de hotărâre având ca obiect modificarea și completarea Regulamentului de desfășurare a activităților comerciale în municipiul Arad.





PRIMAR
Gheorghe Falcă




PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
DIRECȚIA STRATEGII PUBLICE ȘI COMUNICARE
SERVICIUL AUTORIZAȚII
Nr. 7654/13.02.2009

R A P O R T
de specialitate


Referitor la : expunerea de motive înregistrată cu nr. 7652/13.02.2009 a domnului Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad, prin care se propune modificarea Regulamentului de desfășurare a activităților comerciale în municipiul Arad, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr.187/2006, modificat și republicat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr.290/2006 .

Considerente generale:
Prin aplicarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 187/10 iulie 2006 privind aprobarea Regulamentului de desfășurare a activităților comerciale în municipiul Arad, republicată conform Hotărârii nr.290/2006 a Consiliului Local al Municipiului Arad, s-a realizat o stabilizare a situației din municipiu, din punctul de vedere al reclamațiilor privind zgomotul produs de agenții economici după ora 23. De asemenea, s-a demarat întocmirea unei baze de date privind agenții economici din municipiu.
În unele cazuri, în aplicarea hotărârii Consiliului Local s-au întâlnit situații în care societăți care nu dețineau autorizația privind desfășurarea activității de alimentație publică, au obținut avizul arhitectului șef pentru ocuparea domeniului public cu terase sezoniere. Mai mult unele din aceste societăți refuză să solicite obținerea aceste autorizații, mulțumindu-se cu achitarea unor amenzi (oricum cu un cuantum mult mai mic decât cel al autorizației menționate).
În aplicarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 187/10 iulie 2006 privind aprobarea Regulamentului de desfășurare a activităților comerciale în municipiul Arad, republicată conform Hotărârii nr.290/2006 a Consiliului Local al Municipiului Arad, au apărut probleme în obținerea acordului vecinilor în cazul societăților care funcționau de mai multă vreme în zonă, fără a avea nici un fel de reclamații vis-a-vis de activitatea desfășurată.
Existența unor reclamații întemeiate ale persoanelor din zona în care își desfășoară activitatea unele persoane fizice sau juridice, după avizarea orarului de funcționare, moment în care nu se poate lua nici un fel de măsură pentru reglementarea problemelor apărute.

Considerente juridice:
Având în vedere:
- prevederile Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 187/10 iulie 2006 privind aprobarea Regulamentului de desfășurare a activităților comerciale în municipiul Arad, republicată conform Hotărârii nr.290/2006 a Consiliului Local al Municipiului Arad;

P R O P U N E M:

Modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 187/10 iulie 2006 privind aprobarea Regulamentului de desfășurare a activităților comerciale în municipiul Arad, republicată conform Hotărârii nr.290/2006 a Consiliului Local al Municipiului Arad, prin solicitarea copiei după autorizația privind desfășurarea activității de alimentație publică, în cazul solicitării avizului Arhitectului șef pentru ocuparea domeniului public cu teraser sezoniere.
Eliminarea din textul hotărârii a solicitării acordului vecinilor (care a creat probleme de obținere a acestuia și care poate favoriza obținerea unor foloase necuvenite de către unii din vecini) și introducerea obligativiotății prezentării unei dovezi de poluare fonică, în cazul activităților care pot crea disconfort vecinilor.
Solicitarea la depunerea dosarului de autorizare a taxelor și tarifelor de eliberare deoarece prin nesolicitarea anticipată a acestora, în arhiva activă a Serviciului autorizații s-au acumulat aproximativ 400 de autorizații emise și neeliberate.
Pentru a putea veni în întâmpinarea cetățenilor care reclamă unele aspecte legate de funcționarea unor societăți propunem introducerea de măsuri complementare, dispuse după verificarea prealabilă a acestor reclamații.
Stabilirea unor măsuri în cadrul procedurii de vizare a autorizațiilor și avizelor, precum și stabilirea unui termen de 60 de zile de la data înființării punctului de lucru până la obținerea autorizațiilor și avizelor.





Administrator Public Șef serviciu,
Claudia Macra Liliana Florea




[ Înapoi ]

Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
Aprilie 2024

1
2
3
4
5
6
7
8
9
25




 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved