Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 73936605
 

Transparenţă Decizională
Proiecte de Hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului ARAD
Actualizat: 11-04-2022
Sistem de Căutare
Completaţi una sau mai multe dintre opţiunile:
Cuvinte cheie:

Numai în titluri
Număr act:
An:
Lună:
*se pot introduce şi doar părţi dintr-un cuvânt
Arhiva...

Proiect
adus la cunoştinţă publică în data de 11-03-2009

H O T Ă R Â R E  nr. _______
din __________


Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a Serviciului Public Administrare Zone de Agrement, Caietului de Sarcini, Regulamentului de Organizare și Funcționare a Zonelor de Agrement și Metodologiei de calcul a tarifului de acces în zonele de agrement - inițiativa consilierilor locali Penzeș Iuliu, Pistru-Popa Simona Geanina, Vlaicu Hergane Traian Ion, Șerb Lucian, Gligor Teodor, Schill Gheorghe, Ozarchievici Marius Gabriel, Biringer Bruno


Nr. 13536/11.03.2009
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul



A N U N Ț


Începând cu data de miercuri, 11.03.2009, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afișate următoarele documente privind:

Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a Serviciului Public Administrare Zone de Agrement, Caietului de Sarcini, Regulamentului de Organizare și Funcționare a Zonelor de Agrement și Metodologiei de calcul a tarifului de acces în zonele de agrement -- inițiativa consilierilor locali Penzeș Iuliu, Pistru-Popa Simona Geanina, Vlaicu Hergane Traian Ion, Șerb Lucian, Gligor Teodor, Schill Gheorghe, Ozarchievici Marius Gabriel, Biringer Bruno.

Până la data de 24.03.2009, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesați pot depune în scris recomandări, sugestii și opinii privind aceste documente.
Informații suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 11.03.2009, între orele 8,00-17,00, la Biroul de Informare Cetățeni, camera 2.
Cei interesați pot solicita în scris și pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate și pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.


P R I M A R
ing. Gheorghe Falcă





ROMÂNIA AVIZAT
JUDEȚUL ARAD SECRETAR
MUNICIPIUL ARAD Doina Paul
CONSILIUL LOCAL PROIECT


HOTĂRÂREA nr._____
din _________________
privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a Serviciului Public Administrare Zone de Agrement, Caietului de Sarcini, Regulamentului de Organizare și Funcționare a Zonelor de Agrement și Metodologiei de calcul a tarifului de acces în zonele de agrement

Consiliul Local al Municipiului Arad,
Având în vedere:
- inițiativa consilierilor locali, Penzeș Iuliu, Pistru-Popa Simona Geanina,Vlaicu HerganeTraian Ion, Șerb Lucian, Gligor Teodor, Schill Gheorghe,Ozarchievici Marius Gabriel, Biringer Bruno
- exprimată prin expunerea de motive înregistrată cu nr._________/_______________;
- raportul Serviciului Public „Administrare Zone de Agrement” ,înregistrat cu nr._________ din ____________________;
- rapoartele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Arad;
- prevederile art.3, alin.(1), lit. “c” și art.7 din Ordonanța Guvernului României nr.71/ 29.08.2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, aprobată prin Legea nr.3/ 2003,
În temeiul prevederilor art.36 alin (2) lit. c și d, alin(5) lit. a, b, alin (6) lit. a pct. 18 și 19 și art. 45 din Legea nr.215/2001, Legea administrației publice locale, republicată, cu modificările și completările ulterioare

HOTĂRĂȘTE:

Art.1 Se aprobă Regulamentul de Organizare și Funcționare a Serviciului Public „Administrare Zone de Agrement” prezentat în Anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Se aprobă Caietul de sarcini privind gestiunea directă a Serviciului Public „Administrare Zone de Agrement” prezentat în Anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.3 Se aprobă Regulamentul de Organizare și Funcționare a Zonelor de Agrement prezentat în Anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.4 Se aprobă Metodologia de calcul a tarifului de acces în zonele de agrement prezentate în Anexele 4 și 5 , care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.5 Prezenta hotărâre se va duce la îndeplinire de către Serviciul Public „Administrare Zone Agrement” și se va comunica celor interesați prin grija Serviciului Administrație Publică Locală.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ SECRETAR


Direcția Baze Sportive și Agrement
Ignat Ioan/Pop Iuliana


cod PMA: S1-01

Anexa nr.1 la Hotărârea nr. din
a Consiliului Local al Municipiului Arad





REGULAMENT DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE
A SERVICIULUI PUBLIC ADMINISTRARE ZONE DE AGREMENT



Cap.I. Dispoziții generale

Art.1 Serviciul Public Administrare Zone de Agrement, denumit în continuare “serviciu”, se organizează și funcționează ca și compartiment pentru administrarea domeniului public și privat, fără personalitate juridică.
Art.2. Sediul Serviciului Public este situat în Arad, în incinta Ștrandului Neptun.
Art.3. Serviciul Public Administrare Zone de Agrement administrează, gestionează și utilizează bunuri mobile și imobile, din patrimoniul Municipiului Arad, pe bază de inventar și protocol de predare - primire.
Obiectivele administrate de serviciul public sunt:
- Ștrandul Neptun Arad
- Patinoarul Artificial Arad
Art.4. Serviciul Public Administrare Zone de Agrement are în vedere respectarea și îndeplinirea următoarelor cerințe:
a) securitatea serviciului furnizat/prestat;
b) continuitatea serviciului din punct de vedere cantitativ și calitativ;
c) adaptabilitatea serviciului la cerințele comunităților locale;
d) accesul liber la serviciul și la informațiile referitoare la acestea;
e) tarifarea echitabilă a serviciului furnizat/prestat;
f) consultarea locuitorilor cu privire la organizarea, exploatarea și funcționarea serviciului de administrare a domeniului public .
Personalul Serviciului Public Administrare Zone de Agrement, al cărui angajator este Primarul Municipiului Arad, are calitatea de funcționar public și personal contractual. Raporturile de muncă ale personalului sunt reglementate de prevederile Codului Muncii (Legea nr.53/2003) și completate prin acte normative specifice aplicabile funcționarilor publici și personalului contractual din instituțiile publice. Personalul se supune normelor de conduită profesională prevăzute de Codul de conduită al funcționarilor publici – Legea 7/2004 republicată și Codul de conduită a personalului contractual din autoritățile și instituțiile publice - Legea nr.477/2004.
Principiile care guvernează conduita profesională a personalului din cadrul Serviciului Public Administrare Zone de Agrement sunt următoarele :
- supremația constituției și a legii
- prioritatea interesului public
- asigurarea egalității de tratament a cetățenilor în fața autorităților publice
- profesionalismul
- imparțialitatea și independența
- integritatea morală
- libertatea gândirii și a exprimării
- cinstea și corectitudinea
- deschiderea și transparența



Cap.II Obiectul de activitate

Art.5.
1. Serviciul Public are ca atribuții organizarea, administrarea, exploatarea, amenajarea și întreținerea Ștrandului „Neptun” Arad, a Patinoarului Artificial Arad și a zonei de parcare aferentă patinoarului.
2. Ștrandul Neptun cuprinde zona delimitată de râul Mureș, rețeaua de înaltă tensiune, podul Decebal și zona unității militare din Cetatea Aradului.
3. Patinoarul Artificial cuprinde zona delimitată de strada Cetății, zona de campare limitrofă bazei sportive, Activ Club și malul râului Mureș.
4. Zona de parcare este delimitată de incinta patinoarului, str. Cetății, zona de agrement Activ Club și malul râului Mureș
5. Serviciul Public va acționa permanent în vederea îndeplinirii în mod corespunzător a atribuțiilor ce-i revin din legi, ordonanțe, hotărâri și dispoziții.

Cap.III Relații de colaborare

Art.6.
În realizarea obiectului de activitate Serviciul Public colaborează cu:
- aparatul de specialitate al primarului
- servicii publice aflate sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad
- instituții publice

Cap.IV Conducerea și controlul

Art.7.
1. Serviciul Public se organizează și înființează în cadrul Direcției Baze Sportive și Agrement, a cărei coordonare a activității este asigurată de către Primarul Municipiului Arad .
2. Directorul Executiv al Direcției Baze Sportive și Agrement conduce și coordonează Serviciul Public, fiind subordonat Directorului Executiv.
3. Conducerea operativă a Serviciului Public e asigurată de un șef de serviciu numit în condițiile legii, ca urmare a promovării unui concurs.

Art.8.
1 Numărul de personal se aprobă de către Consiliul Local, prin hotărâre, la propunerea Primarului.
2. Angajarea personalului se face de către Primar, prin dispoziție ca urmare a promovării concursului.

Art.9.
Salarizarea se stabilește potrivit legislației aplicabilă functionarilor publici si personalului contractual din sectorul bugetar.

Art.10.
Controlul se poate exercita din oficiu sau la sesizare, pe baza dispoziției emisă de Primar.

Cap.V. Administrarea zonelor de agrement

Art.11.
1. Serviciul Public Administrare Zone de Agrement va asigura administrarea, organizarea și întreținerea Strandului Neptun si a Patinoarului Artificial, având următoarele atribuții:
- execută lucrări de întreținere și reparații la obiectivele administrate;
- asigură buna funcționare a instalațiilor sanitare și bazinelor în sezonul estival, precum și a instalației de frig și a anexelor pe timp de iarnă;
- asigură întreținerea și buna funcționare a stației de filtrare - tratare - încălzire a apei în sezonul estival;
- asigură pe timp de iarnă, formarea și întreținerea gheții pe pista de patinaj, precum și întreținerea utilajului de curățat gheața;
- asigură un număr suficient de patine în stare de funcționare pentru închiriere;
- asigură prin personalul pe care îl are buna desfășurare a activităților privind garderoba, închirierea și ascuțitul patinelor, gheață de bună calitate, liniștea și siguranța utilizatorilor, curățenia;
- asigură paza obiectivelor în conformitate cu prevederile contractuale stabilite în contractele de prestări servicii de pază încheiate sau a protocolului încheiat cu Poliția Comunitară;
- întocmește note de fundamentare pentru aprobarea de catre Consiliul Local a tarifelor de intrare si închiriere;
- răspunde de aplicarea NTSM și PSI.
2. Sumele încasate pe parcursul unei zile de funcționare vor fi colectate și depuse la Trezoreria Arad, in cuantumul stabilit în Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. ............, conform procedurii stabilite în acest sens de Direcția Venituri.
3. Casierul întocmește zilnic situația încasărilor și centralizatorul lunar și le predă la sediul Serviciului Administrare Zone de Agrement din cadrul Direcției Baze Sportive și Agrement.


Cap.VI Contabilitatea și finanțarea

Art.12
a). Finanțarea cheltuielilor curente de funcționare și exploatare a serviciului se asigură din venituri proprii.
b). Bugetul serviciului este inclus în bugetul Municipiului Arad.
c). Evidența contabilă se organizează și se conduce prin direcțiile de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad.
d). Finanțarea lucrărilor de investiții se asigură din următoarele surse:
- fondul de rulment ;
- venituri proprii;
- alte surse constituite potrivit legii.

Art.13
Cheltuielile curente pentru asigurarea funcționării propriu-zise a serviciului public, respectiv pentru asigurarea întreținerii, reabilitării și exploatării infrastructurii aferente, se asigură prin încasarea de la utilizatori, pe baza tarifelor și prețurilor a unor sume reprezentând contravaloarea serviciului prestat, cu respectarea următoarelor condiții:
- organizarea și desfășurarea pe principii și criterii comerciale și concurențiale a activității prestate;
- reflectarea costului efectiv al prestării serviciului în structura și prețul biletelor;
- ajustarea periodică a prețurilor și tarifelor;
- recuperarea cheltuielilor prin tarife sau prețurile biletelor;
- acoperirea prin tarife și prețul biletelor cel puțin a sumelor investite în cheltuielile curente de funcționare și de întreținere a serviciului public;
- calcularea, înregistrarea și recuperarea uzurii fizice și morale a mijloacelor fixe specifice infrastructurii aferente prin preț și tarif;
Art.14 Investițiile aferente serviciului public se finanțează și se realizează cu respectarea legislației în vigoare privind inițierea, fundamentarea, promovarea și aprobarea investițiilor publice, a legislației privind achizițiile publice de lucrări, bunuri și servicii și cu respectarea dispozițiilor legale referitoare la calitatea și disciplina în construcții, urbanism și amenajarea teritoriului.



Cap. VII Prețuri, tarife

Art.15.
a).Nivelul tarifelor se fundamentează pe baza costurilor de exploatare, a costurilor de întreținere și reparații, a amortismentelor aferente capitalului imobilizat în active corporale și necorporale, a ratelor pentru restituirea creditelor, a dobânzilor aferente împrumuturilor contactate și include o cotă pentru crearea resurselor necesare dezvoltării și modernizării infrastructurii edilitar-urbane.
b). Prețurile și tarifele se aprobă de către Consiliul Local.
c). Structura și nivelul prețurilor și tarifelor vor fi stabilite astfel încât:
- sa acopere costul efectiv al serviciului prestat;
- să acopere cheltuielile curente de întreținere și exploatare;
- să descurajeze consumul excesiv și risipa;
- să încurajeze exploatarea eficientă a serviciului și protecția mediului;
- să încurajeze investițiile de capital.
d). Metodologia de fundamentare a nivelului prețurilor, precum și cea de aprobare a acestora se stabilesc prin Hotărâri ale Consiliului Local, la propunerea primarului.

Art.16.
1. Serviciul Public Administrare Zone de Agrement are obligația de a aplica prețurile avizate și aprobate conform procedurii legale
2. Prețurile și tarifele aprobate trebuie să respecte următoarele cerințe
- asigurarea exploatării și întreținerii eficiente a bunurilor aparținând domeniului public și privat al municipiului Arad;
- asigurarea prestării serviciului la nivelurile de calitate și la indicatorii de performanță stabiliți de Consiliul Local;
- realizarea unui raport calitate / cost cât mai bun pentru serviciul prestat.

Cap. VIII Dispoziții finale

Art.17.
1. Programul de lucru al personalului din cadrul „Serviciul Public de Administrare Zone de Agrement” este de 40 de ore săptămânal, desfășurat în ture, pentru asigurarea continuității.
2. Prevederile regulamentului se completează cu cele ale actelor normative în vigoare specifice obiectului de activitate al Serviciul Public de Administrare Zone de Agrement. Modificarea regulamentului se aprobă prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Arad.
3. Gestionarea procedurilor de concesionare a terenurilor și vânzare a construcțiilor (active preluate de la SC Gospodărirea Comunală Arad SA) se soluționează prin Hotărâre a Consiliului Local, pe baza cererilor depuse de cei interesați, în condițiile legii și ale Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 272/2004.
4. Prezentul regulament se aplică de la data intrării în vigoare a hotărârii de aprobare a acestuia de către Consiliului Local al Municipiului Arad.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ SECRETAR


Anexa 2
la hotărârea nr.______



CAIET DE SARCINI

PRIVIND GESTIUNEA DIRECTĂ SERVICIUL PUBLIC DE ADMINISTRARE A
ZONELOR DE AGREMENT



1. Date generale
Serviciul Public Administrare Zone de Agrement, denumit în continuare “serviciu”, se organizează și funcționează ca și compartiment pentru administrarea domeniului public și privat, fără personalitate juridică.
Sediul Serviciului Public este situat în Arad, în incinta Ștrandului Neptun.
Serviciul Public Administrare Zone de Agrement administrează, gestionează și utilizează bunuri mobile și imobile, din patrimoniul Municipiului Arad, pe bază de inventar și protocol de predare - primire.
Obiectivele administrate de serviciul public sunt:
- Ștrandul Neptun Arad
- Patinoarul Artificial Arad
Serviciul Public Administrare Zone de Agrement are în vedere respectarea și îndeplinirea următoarelor cerințe:
a) securitatea serviciului furnizat/prestat;
b) continuitatea serviciului din punct de vedere cantitativ și calitativ;
c) adaptabilitatea serviciului la cerințele comunităților locale;
d) accesul liber la serviciul și la informațiile referitoare la acestea;
e) tarifarea echitabilă a serviciului furnizat/prestat;
f) consultarea locuitorilor cu privire la organizarea, exploatarea și funcționarea serviciului de administrare a domeniului public .

Pentru buna desfășurare și gestionare a activităților specifice ștrandului este necesară înființarea unui serviciu public, conform prevederilor Ordonanței nr.71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local .

2. Obiectul de activitate al serviciului

1. Serviciul Public are ca atribuții organizarea, administrarea, exploatarea, amenajarea și întreținerea Ștrandului „Neptun” Arad, a Patinoarului Artificial Arad și a zonei de parcare aferentă patinoarului.
2. Ștrandul Neptun cuprinde zona delimitată de râul Mureș, rețeaua de înaltă tensiune, podul Decebal și zona unității militare din Cetatea Aradului.
3. Patinoarul Artificial cuprinde zona delimitată de strada Cetății, zona de campare limitrofă bazei sportive, Activ Club și malul râului Mureș.
4. Zona de parcare este delimitată de incinta patinoarului, str. Cetății, zona de agrement Activ Club și malul râului Mureș
5. Serviciul Public va acționa permanent în vederea îndeplinirii în mod corespunzător a atribuțiilor ce-i revin din legi, ordonanțe, hotărâri și dispoziții.

3. Obiective de ordin economico – financiar
Având în vedere realizările din anii anteriori privind vânzările de bilete și abonamente pentru anul 2009, ținând cont și de dinamica numărului de vizitatori, redăm mai jos următoarea prognoză:

VENITURI PROGNOZATE

TARIFE pentru Ștrandul Neptun

A – Acces în zona I și II
Venituri vânzari bilete preț întreg - 150.000 x 7,5 lei = 1.125.000 lei
Venituri din vânzări bilete preț redus – 130.000 x 4,5 lei = 585.000 lei
Venituri din abonamente preț întreg - 150 x 400 lei = 60.000 lei
Venituri din abonamente preț redus - 1500 x 100lei = 150.000 lei
Venituri din închirieri cabine - 381 x 60 lei = 22.860 lei

TOTAL = 1.942.860 lei
B – Acces în zona II
Venituri din vânzări bilet – 250.000 x 2,5 lei = 625.000 lei
Venituri din abonamente ( chiriasi casute,cabine ) 600 x 130 lei = 78.000 lei

TOTAL = 703.000 lei

C – Venituri din închiriere teren pt. activități sportive,culturale, promoționale
Mp/zi zona bazinelor 50 lei/mp/zi x 10 mp x 60 zile = 30.000 lei
Mp/zi zona II 15 lei/mp/zi x 500mp x15 zile = 112.500 lei

TOTAL = 142.500 lei

D – Venituri din închirieri șezlonguri și umbrele
Tarif închiriere șezlong + umbrelă (pensionari) = 1 leu
Tarif închiriere șezlong + umbrelă = 2,5 lei
Abonamente pentru parcare (chiriași căsuțe și agenți economici)
- tichet de zi între orele 08,00 -24,00 = 10 lei
- tichet de zi între orele 14,00 -24,00 = 5 lei

E – Alte venituri
Închirieri căsuțe (S = 34mp) = 350 euro/sezon
Închirieri căsuțe (S = 12mp) = 280 euro/sezon
Închirieri căsuțe (S = 9mp) = 250 euro/sezon
Închirieri teren (S = mai mică de 100mp) = 1 euro/mp
Închirieri teren (S = mai mare de 100mp) = 2 euro/mp


TOTAL GENERAL = 2.788.360 lei
TARIFE pentru Patinoar

A. TARIFE PENTRU SEZONUL DE IARNĂ

1. Tarife intrare la patinoarul artificial sezon iarnă
- tarif intrare (copii, adulți) = 9,5 lei - 1h
= 11 lei 1 oră 30 minute
4.308 x 9,5 lei = 40.926 lei
17.230 x ll lei = 189.530 lei
230.456 lei


2. Închirieri patine
4 lei/pereche/ 1 oră
5 lei/pereche/ 1 oră și 30 minute

1.100 x 4 lei = 4.400 lei
7.686 x 5 lei = 38.430 lei
42.830 lei
3. Tarif ascuțit patine
2 lei/pereche
4.200 x 2 lei = 8.400 lei

4. Tarif închiriat patinoar
3 lei/mp/oră
= 2.860 lei

5. Abonament săptămânal: Luni – Duminică
Luni – Duminică = 60 lei pentru o serie zilnic
50 abonamente x 60 lei = 3.000 lei
6. Abonament lunar
260 lei - lunar pentru o serie zilnic
10 abonamente x 260 lei = 2.600 lei

TOTAL VENITURI: = 290.146 lei

B. TARIFE PENTRU SEZONUL VARĂ - TOAMNĂ

1. Tarife intrare la patinoarul artificial sezonul vară - toamnă
- tarif intrare (copii, adulți) = 1,5 lei - 30 minute

5.000 x 1,5 lei = 7.500 lei

2. Tarif închiriat patine cu rotile
- tarif închiriere = 1,5 lei/30min
1,5 lei x 1.000 = 1.500 lei

3. Tarif închiriat patinoar
2 lei / mp/1 oră
Valoare estimată: 29.056 lei

TOTAL VENITURI = 328.202 lei

În cursul anului 2009 se prevăd venituri la bugetul local, din activitățile desfășurate pe zonele de agrement de aproximativ 3.116.562 lei. Administrarea zonelor de agrement de către serviciul din cadrul Primăriei va conduce la constituirea unei surse sigure și constante de venituri la bugetul activităților autofinanțate.

4. Sarcinile autorității administrației publice locale

Administrația publică locală are dreptul și obligația de a monitoriza și a de a controla:
1. modul de respectare și îndeplinire de către operator a sarcinilor și obligațiilor asumate;
2. calitatea, cantitatea și eficiența serviciilor furnizate;
3.respectarea indicatorilor de performanță stabiliți;
4. respectarea procedurii de fundamentare, avizare și a prețurilor și tarifelor pentru serviciile de administrare a domeniului public și privat;
5. modul de administrare, exploatare, întreținere și menținere în funcțiune a infrastructurii edilitar – urbane încredințate.


5. Obligațiile serviciului public

Serviciul Public Administrare Zone de Agrement va asigura administrarea, organizarea și întreținerea Strandului Neptun si a Patinoarului Artificial, având următoarele atribuții:
- execută lucrări de întreținere și reparații la obiectivele administrate;
- asigură buna funcționare a instalațiilor sanitare și bazinelor în sezonul estival, precum și a instalației de frig și a anexelor pe timp de iarnă;
- asigură întreținerea și buna funcționare a stației de filtrare - tratare - încălzire a apei în sezonul estival;
- asigură pe timp de iarnă, formarea și întreținerea gheții pe pista de patinaj, precum și întreținerea utilajului de curățat gheața;
- asigură un număr suficient de patine în stare de funcționare pentru închiriere;
- asigură prin personalul pe care îl are buna desfășurare a activităților privind garderoba, închirierea și ascuțitul patinelor, gheață de bună calitate, liniștea și siguranța utilizatorilor, curățenia;
- asigură paza obiectivelor în conformitate cu prevederile contractuale stabilite în contractele de prestări servicii de pază încheiate sau a protocolului încheiat cu Poliția Comunitară;
- întocmește note de fundamentare pentru aprobarea de către Consiliul Local a tarifelor de intrare si închiriere;
- răspunde de aplicarea NTSM și PSI.
2. Sumele încasate pe parcursul unei zile de funcționare vor fi colectate și depuse la Trezoreria Arad, in cuantumul stabilit în Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. ............, conform procedurii stabilite în acest sens de Direcția Venituri.
3. Casierul întocmește zilnic situația încasărilor și centralizatorul lunar și le predă la sediul Serviciului Administrare Zone de Agrement din cadrul Direcției baze Sportive și Agrement.


6. Finanțarea serviciului public

Finanțarea cheltuielilor curente de funcționare și exploatare a serviciului se asigură din venituri proprii.
Bugetul serviciului este inclus în bugetul Municipiului Arad.
Evidența contabilă se organizează și se conduce prin direcțiile de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad.
Finanțarea lucrărilor de investiții se asigură din următoarele surse:
- fondul de rulment ;
- venituri proprii;
- alte surse constituite potrivit legii.
Cheltuielile curente pentru asigurarea funcționării propriu-zise a serviciului public, respectiv pentru asigurarea întreținerii, reabilitării și exploatării infrastructurii aferente, se asigură prin încasarea de la utilizatori, pe baza tarifelor și prețurilor a unor sume reprezentând contravaloarea serviciului prestat, cu respectarea următoarelor condiții:
- organizarea și desfășurarea pe principii și criterii comerciale și concurențiale a activității prestate;
- reflectarea costului efectiv al prestării serviciului în structura și prețul biletelor;
- ajustarea periodică a prețurilor și tarifelor;
- recuperarea cheltuielilor prin tarife sau prețurile biletelor;
- acoperirea prin tarife și prețul biletelor cel puțin a sumelor investite în cheltuielile curente de funcționare și de întreținere a serviciului public;
- calcularea, înregistrarea și recuperarea uzurii fizice și morale a mijloacelor fixe specifice infrastructurii aferente prin preț și tarif;
Investițiile aferente serviciului public se finanțează și se realizează cu respectarea legislației în vigoare privind inițierea, fundamentarea, promovarea și aprobarea investițiilor publice, a legislației privind achizițiile publice de lucrări, bunuri și servicii și cu respectarea dispozițiilor legale referitoare la calitatea și disciplina în construcții, urbanism și amenajarea teritoriului.

7. Indicatori de performanță :

a) Creșterea cu 8% a numărului minim de “vizitatori echivalenți” față de prognoza pe 2009.
Se definește “vizitatori echivalenți” ca raport dintre venitul anual realizat și valoarea unui bilet întreg.
b) Indicele de insatisfacție, definit ca raport între numărul de persoane nemulțumite de serviciile prestate și numărul de vizitatori echivalenți, maxim 1 %.

8. Funcționarea serviciului public

Programul de lucru al personalului este de 40 de ore săptămânal .
Se va asigura funcționarea serviciului în regim de continuitate și de permanență, în condițiile indicatorilor de performanță .




Anexa nr. 3 la Hotărârea nr. din
a Consiliului Local al Municipiului Arad


REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE
A ZONELOR DE AGREMENT

Prezentul regulament se emite în baza competențelor generale pe care le are autoritatea publică locală în ceea ce privește administrarea domeniului public și privat al municipiului Arad .


Cap.I. Dispoziții generale

Art.1 În sensul prezentului regulament, prin „Zone de agrement” se înțeleg suprafețele de teren situate în Municipiul Arad, ocupate de Ștrandul Neptun și Patinoarul Artificial, cu construcțiile, utilajele și dotările aferente.
Art.2 Accesul în zonele de agrement se face contra cost, prin plata biletului de intrare sau al abonamentului, respectiv în urma închirierii, conform prezentului regulament.
Art.3 Desfășurarea activităților specifice zonelor de agrement este coordonată și gestionată prin operatorul Direcția Baze Sportive și Agrement – Serviciul Administrare Zone de Agrement din cadrul Primăriei Municipiului Arad.

Cap.II Programul de funcționare a zonelor de agrement

A). Programul de funcționare al Ștrandului Neptun

Art.4 În cadrul zonei de agrement Ștrand Neptun se stabilesc două zone
- Zona Ștrandului adulți și tineret – zona I
- Zona comercială și a căsuțelor – zona II
Programul de funcționare a Ștrandului Neptun pentru perioada 01.05. – 15.10 este :
- Zona I Luni – Duminică între orele 08 – 21
- Zona II Luni – Joi între orele 08 – 24
Vineri – Sâmbătă între orele 08 – 24
Vineri – Sâmbătă între orele 08 – 05 ( nunți , botezuri , aniversări ) cu avizul serviciului administrare zone de agrement
Duminică între orele 08 – 24
Programul de funcționare a zonei de agrement Ștrand Neptun pentru perioadele 01.01.- 30.04 și 15.10 – 31.12
- Zona I închisă,
- Zona II Luni – Duminică între orele 10 – 22
Accesul în incinta Ștrandului Neptun se face astfel:
- publicul vizitator în perioada 01.05 – 15.10 pe cele trei căi de acces conform programului (podul Decebal , podul de pontoane zona parcul Eminescu, podul de pontoane zona parcul Europa ;
In restul perioadei accesul se va face doar prin zona podului Decebal, podurile de pontoane vor fi trase la mal după încheierea sezonului , respectiv în perioada 15.10 – 30.10.
- pentru autovehiculele care deservesc aprovizionarea agenților economici, se permite accesul cu respectarea următorului orar: între orele 7.00 – 11.00, de luni până sâmbătă, pe calea de acces asfaltată în acest sens, cu viteza maximă de 5 km/h până la limita evitării oricărui pericol;
- fac excepție de la aceste prevederi, cu respectarea restricțiilor de circulație enunțate mai sus, autovehiculele Pompierilor, Salvării, Poliției, Directiei Publice de Paza, Protecției Civile, Jandarmeriei,Poliției Comunitare atunci când sunt la intervenție, ale unităților de intervenție ENEL, COMPANIA DE APĂ, ROMTELECOM, E ON GAZ, precum și mașinile de serviciu ale Primăriei Municipiului Arad;
- persoanele cu handicap locomotor,agenți economici care-și desfășoară activitatea în zona de agrement, chiriași sau proprietari ai căsuțelor de agrement pot intra în incinta ștrandului cu mijloace de transport auto cu plata taxei de intrare auto;
- accesul mopedelor, motoretelor, motocicletelor și ATV-urilor în incinta ștrandului este interzis;
- traversarea pe bicicletă a celor două poduri de pontoane ce leagă ștrandul de Municipiul Arad este interzisă;
- este interzisă staționarea pe podurile de pontoane, pescuitul și săritul în râul Mureș de pe acestea;
- accesul auto și staționarea autovehiculelor pe aleile pietonale sunt interzise.

B). Programul de funcționare a Patinoarului Artificial

Art. 5. Programul de funcționare a Patinoarului Artificial este
- De la 01 noiembrie până la 30 martie (în funcție de condițiile atmosferice), după următorul orar:
- luni – vineri : 10.00 – 21.30
- sâmbătă, duminică : 10.00 – 23.30, cu următoarele serii:

Luni – vineri 10.00 – 11.30
12.00 – 13.30
14.00 – 15.30
16.00 – 17.30
18.00 – 19.30
20.00 – 21.30
Sâmbătă, duminică 10.00 – 11.30
12.00 – 13.30
14.00 – 15.30
16.00 – 17.30
18.00 – 19.30
20.00 – 21.30
22.00 – 23.30.
- În restul perioadei va funcționa ca și bază de agrement (teren de fotbal, pistă de skate).în funcție de solicitări

Cap.III Sistemul de plată, reguli aplicabile

A). Ștrandul Neptun

Art.6 Obligațiile de plată ce revin utilizatorilor se realizează într-una din următoarele modalități :
A. Plata tarifului de intrare
Zona I și II
1. Pentru persoanele fizice
- accesul în zonele de agrement, se face pe bază de bilet, abonament sau legitimație de intrare.
2. Pentru agenții economici și salariații acestora administrația ștrandului va elibera legitimații de acces gratuit în zonele în care își desfășoară activitatea, în baza declarației pe proprie răspundere a angajatorului privind legalitatea raporturilor de muncă. Legitimația astfel eliberată va fi retrasă dacă personalul posesor al acesteia pierde calitatea de angajat al agentului economic.
B. Închirierea
- inchirierea căsuțelor, cabinelor, terenurilor si spațiilor comerciale se face prin licitație publică, după exercitarea dreptului de preemțiune al deținătorului.


Art.7 Proprietarii/chiriașii căsuțelor și agenții economici vor plăti utilitățile lunar la administrația ștrandului, pe baza citirilor efectuate de către reprezentantul serviciului împreună cu beneficiarul la sfârșitul fiecărei luni.

Art.8 Valoarea tarifului de intrare pentru bilete și abonamente sunt cuprinse în anexa nr....

B). Patinoarul Artificial

Art.9 Obligația de plată ce revine utilizatorilor patinoarului se realizează într-una din următoarele modalități :
a)Plata tarifului de intrare
b)Închirierea, prin:
- abonament lunar;
- abonament săptămânal;

Art.10 Reguli și prețuri aplicabile pentru modalitățile de plată enumerate la art.9 sunt următoarele:
a. Durata unei serii este de 1 oră și 30 de minute.
Pe durata unei serii sunt prevăzute două tarife de intrare și anume: tarif de intrare pentru o oră și tarif de intrare pentru o oră și 30 de minute.
Plata biletului de intrare se va face în felul următor :
- la intrare pe patinoar utilizatorul va plăti tariful pentru o oră și 30 de minute, sau tariful pentru o oră,, indiferent de momentul intrării pe patinoar, dar corelat cu cele două intervale orare pentru care există tarife aprobate.
- Închirierea se poate face pentru o suprafață de min. 100 mp, plata se va face direct la casierie în conformitate cu tarifele stabilite pentru 1 mp/suprafața închiriată.

Art.11 Valoarea tarifului de intrare pentru bilete și abonamente sunt cuprinse în anexă.

Cap.IV Obligații

Art.12 În incinta zonelor de agrement, utilizatorii au următoarele obligații:
a) să nu deterioreze sau să distrugă bunurile din dotarea zonelor de agrement;
b) să păstreze ordinea și liniștea într-un cadru civilizat, pentru menținerea climatului de agrement și odihnă;
c) să depună resturile menajere sau de altă natură în locuri special amenajate în acest scop;
d) să nu producă foc deschis decât în locurile special amenajate și cu respectarea normelor PSI ;
e) să respecte regulile de igienă sanitară la utilizarea bazinelor și a grupurilor sanitare din strand;
f) să supravegheze copii minori, mai ales în zona bazinelor;
g) să respecte dispozițiile Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr.187/2006 privind aprobarea regulamentului de desfășurare a activităților comerciale.
h) accesul pe pista patinoarului este permis numai persoanelor echipate cu patine și care au tichetul de intrare
i) tichetul de intrare trebuie păstrat până la ieșirea de pe patinoar.
j) să respecte indicațiile primite de la supraveghetorul patinoarului
k) la terminarea seriei (perioadă de 90 minute) să părăsească patinoarul pentru a putea fi refăcută gheața
l) să respecte programul prevăzut pentru seriile de acces pe pista patinoarului
m) accesul pe patinoar pentru începători se va face doar în zona prevăzută pentru aceștia
n) copii cu vârstă mai mică de 5 ani au acces doar însoțiți de persoane care au echipament adecvat pentru patinaj
o) nu sunt admise jocuri specifice (hochei) decât în zonele de patinoar amenajate special
p) in scopul respectării regulilor igienei generale înainte de a utiliza bazinele vizitatorul este obligat sa facă duș.
r) este interzis de a frecventa zona bazinelor în prezenta simptomelor de boli dermatologice, escoriației si leziunilor de piele, chiar daca pielea este protejata cu orice fel de pansamente medicale
s) este interzis de a fricționa pielea cu unguente si creme înainte de frecventarea piscinei;
t) este interzis accesul minorilor în bazinele pentru tineret, pentru înot și în bazinul cu valuri fără supraveghere
u) vizitatorul este obligat sa respecte regulile de utilizare a fiecărui sector din zona de agrement luate in parte .
v) vizitatorul se obliga sa respecte regulile moralei publice pe întreaga perioada de aflare in zona de agrement (sa se poarte cuviincios, sa nu folosească in limbajul sau injurii, sa nu incomodeze prin comportamentul sau pe cei din jur, etc.).
x) vizitatorul este obligat sa părăsească zona de agrement nu mai târziu de ora stabilita de închidere.
z) de a consuma produse alimentare si băuturi altundeva decât in locurile destinate pentru aceasta;

Art.13 În incinta ștrandului agenții economici au următoarele obligații:
a) să întrețină curățenia pe domeniul public în raza lor de responsabilitate;
b) să depună resturile menajere în locurile special amenajate, în funcție de natura deșeurilor,și să achite taxa de salubrizare până la data de 01.05;
c) să respecte programul de aprovizionare al unității, prevăzut în prezentul regulament;
d) să nu întreprindă acte sau fapte menite a împiedica buna desfășurare a activității celorlalți agenți economici din ștrand;
e) să nu tulbure liniștea publică între orele 24 – 8, prin producerea de zgomote sau prin folosirea oricărui aparat, obiect sau instrument muzical la intensitate mare ;
f) folosirea muzicii în spații deschise este permisă până la ora 22, iar după această oră va fi permisă doar în spații închise, respectând normele specifice legale.

Art.14 Obligații ale administrației zonelor de agrement:
Administratia zonelor de agrement este obligată să îndeplinească indicatorii de performanță pentru serviciile specializate, astfel:
a) întreținerea curățeniei drumurilor și aleilor din incinta zonelor administrate se efectuează în tot timpul anului pe toată durata zilei, în scopul păstrării unui aspect salubru al domeniului public, de către concesionarul serviciului specializat la nivel municipal;
b) dezinsecția și deratizarea se va efectua cu respectarea normelor legale în vigoare, de către concesionarul serviciului de salubrizare;
c) amenajarea, întreținerea și înfrumusețarea zonelor verzi se va realiza astfel încât să îndeplinească funcțiile pentru care au fost create:
o funcția ecologică - urmărindu-se aplicarea de măsuri pentru combaterea poluării apei, solului și a aerului;
o funcția de utilitate publică - asigurându-se condiții pentru odihnă, agrement, jocurile de copii, prin întreținerea în stare bună de funcționare a utilităților din incinta ștrandului și salubrizarea plajei;
o funcția complementară - asigurându-se condiții pentru funcționarea normală comerțului, alimentației publice;
d) întreținerea bazinelor, dușurilor, grupurilor sanitare se va face respectându-se normele igienico-sanitare în vigoare:
o curățarea zilnică a bazinelor de înot de plutitori
o schimbarea apei se va face conform normelor de utilizare si funcționare a bazinelor de înot prevăzute cu sisteme de tratare-filtrare-recirculare ;
o igienizarea zilnică a grupului sanitar sau ori de câte ori este necesar.
e) să asigure următoarele servicii contra cost:
o închiriere șezlonguri

e) se va asigura avertizarea scrisă și la loc vizibil pe panouri, pentru pericolul de înec;
f) se va asigura personal calificat în acțiunile de salvare a celor aflați în pericol de înec, precum și funcționarea unui punct sanitar de prim-ajutor cu personal calificat;
g) se va asigura buna funcționare a iluminatului public pe căile de acces din incinta ștrandului, pe aleile pietonale, drumuri asfaltate și parcări;
h) se va asigura paza la cele trei 3 porți de acces în ștrand cu agenți de pază în perioada sezonului estival;
i) întreținerea patinoarului și asigurarea unei suprafețe a gheții de calitate pentru desfășurarea în bune condiții a activității;
j) să curețe și să refacă gheața după fiecare serie (perioada 90 minute);
k) să asigure asistență medicală de prim ajutor pe toată durata funcționării patinoarului;
l) să asigure următoarele servicii contra cost:
– închiriere patine
– ascuțit patine
m) întreținerea și exploatarea parcării aferente patinoarului;
n) să aplice măsuri pentru combaterea poluării fonice, apei, solului și a aerului;
o) să afișeze la loc vizibil programul de funcționare, orarul seriilor de acces al patinoarului, regulamentul de funcționare și normele de PSI;
p) să asigure personal pentru supravegherea activităților desfășurate pe patinoar.

Cap.V Calculul tarifului de intrare în zonele de agrement

Art.15 Pentru calculul biletului de intrare și a abonamentelor de intrare in zonele de agrement se vor avea în vedere cheltuielile privind:
- energia electrică, gaze naturale;
- apă, canal, salubrizare;
- materiale și prestări servicii ( piese de schimb) ;
- pază, materiale pentru curățenie ;
- materiale și prestări servicii cu caracter funcțional ( salvamari, garderobier, asistent, muncitori necalificați șa.);
- alte bunuri și servicii pentru întreținere și funcționare (instalații interioare și exterioare, întreținere gazon natural, mobilier urban, remedieri avarii);
- poștă, telecomunicații;
- reparații curente;
- bunuri de natura obiectelor de inventar;
- cheltuieli de personal;
- cheltuieli cu asistența medicală.

Cap. VI Sancțiuni

Art.16 Constituie contravenții și se sancționează cu amendă contravențională de la 100 lei la 200 lei, următoarele fapte, dacă nu au fost săvârșite în astfel de condiții încât să fie considerate infracțiuni :
- .neamenajarea terenurilor închiriate (concesionate ) până la data de 15.04
- depozitarea resturile menajere în alte locuri decât cele special amenajate,;
- nerespectarea programului de aprovizionare de către agenții economici, prevăzut în prezentul regulament;
- tulburarea liniștii publice;
- folosirea muzicii în spații deschise după ora 22.
- deteriorarea sau distrugerea bunurilor din dotarea zonelor de agrement;
- producerea de foc deschis decât în locurile special amenajate și cu respectarea normelor PSI ;
- accesul pe pista patinoarului a persoanelor fără patine și care nu au tichetul de intrare
- accesul in bazine fara echipament adecvat
- jocul cu mingea în afara zonelor special amenajate
- accesul în zona de agrement în afară programului de funcționare - - accesul mopedelor, motoretelor, motocicletelor și ATV-urilor în incinta ștrandului;
- traversarea pe bicicletă a celor două poduri de pontoane ce leagă ștrandul de Municipiul Arad;
- staționarea pe podurile de pontoane, pescuitul și săritul în râul Mureș de pe acestea;
- accesul auto și staționarea autovehiculelor pe aleile pietonale .
În conformitate cu art. 28 alin (1) din O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor cu modificări și completări ulterioare contravenientul poate achita, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului verbal ori, după caz de la data comunicării acestuia, jumătate din minimul amenzii prevăzute în prezentul regulament, agentul constatator făcând mențiune despre această posibilitate în procesul-verbal.

Cap.VII. Dispoziții finale

Art.16 Respectarea și urmărirea aplicării regulamentului se asigură de către Serviciul Public Administrare Zone de Agrement din cadrul Direcției Baze Sportive și Agrement a Primăriei Municipiului Arad.


PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ SECRETAR



Anexa nr.4
la Hotărârea nr.___________




METODOLOGIA DE CALCUL A TARIFULUI DE ACCES ÎN ZONA DE AGREMENT PATINOAR





A. CHELTUIELI MATERIALE

1. Consum de energie electrica.
Conform caracteristicilor tehnice de exploatare și a consumului efectiv din ultimele sezoane, consumul de energie electrică este de aproximativ 74.750 kw/lună.
Sezonul pentru patinaj este aproximativ 4 luni.

Valoarea consumului de energie electrică = 74.750 kw x 4 x 0,506 lei/kwh x1,19 = 180.040 lei

2. Consum de apã și canal
Consumul de apă lunar este de aproximativ 500 mc

Valoarea consumului de apă = 500mc x 4 x 4,08 lei/mc x 1,19 = 9.710 lei


3.Funituri de birou - 1.000 lei
4. Materiale de curățenie - 1.000 lei
5. Carburanți - 1.000 lei
6. Piese de schimb - 10.000 lei
7. Alte materiale și servicii - 10.000 lei
8. Medicamente și mat. Sanitare - 2.000 lei
9. Reparații curente - 1.000 lei
10. Alte cheltuieli - 10.000 lei

TOTAL CHELTUIELI MATERIALE = 225.750.lei

B. CHELTUIELI CU SALARIILE
4 x 26.000 lei = 104.000 lei

TOTAL CHELTUIELI CURENTE = 328.202 lei

C. TARIFE PENTRU SEZONUL DE IARNĂ

1. Tarife intrare la patinoarul artificial sezon iarnă

- tarif intrare (copii, adulți) = 9,5 lei - 1h
= 11 lei 1 oră 30 minute

4.308 x 9,5 lei = 40.926 lei
17.230 x ll lei = 189.530 lei
230.456 lei


2. Închirieri patine

4 lei/pereche/ 1 oră
5 lei/pereche/ 1 oră și 30 minute

1.100 x 4 lei = 4.400 lei
7.686 x 5 lei = 38.430 lei
42.830 lei

3. Tarif ascuțit patine

2 lei/pereche

4.200 x 2 lei = 8.400 lei

4. Tarif închiriat patinoar

3 lei/mp/oră

= 2.860 lei

5. Abonament săptămânal: Luni – Duminică

Luni – Duminică = 60 lei pentru o serie zilnic
50 abonamente x 60 lei = 3.000 lei

6. Abonament lunar

260 lei - lunar pentru o serie zilnic
10 abonamente x 260 lei = 2.600 lei


TOTAL VENITURI: = 290.146 lei

D. TARIFE PENTRU SEZONUL VARĂ - TOAMNĂ

1. Tarife intrare la patinoarul artificial sezonul vară - toamnă

- tarif intrare (copii, adulți) = 1,5 lei - 30 minute

5.000 x 1,5 lei = 7.500 lei

2. Tarif închiriat patine cu rotile

- tarif închiriere = 1,5 lei/30min
1,5 leix 1.000 = 1.500 lei
3. Tarif închiriat patinoar
2 lei / mp/1 oră
Valoare estimată: 29.056 lei


TOTAL VENITURI = 328.202 lei
Anexa nr.5
la Hotărâra nr.____________



METODOLOGIA DE CALCUL A TARIFULUI DE ACCES ÎN ZONA DE AGREMENT ȘTRANDUL NEPTUN



În cadrul zonei de agrement Ștrandul Neptun se stabilesc două tarife astfel:
- tarif zona ștrandului adulți și tineret în intervalul orar 08,00 – 20,00
- tarif zona comercială și a căsuțelor în intervalul orar 08,00 – 24,00
- vineri – sâmbătă tarif zona comercială și a căsuțelor în intervalul orar 08,00 – 02,00
- evenimente deosebite (nunți, botezuri, aniversări) vineri sâmbătă orar 08,00 – 05,00
La anumite evenimente organizate de Primăria Municipiului Arad prin Dispoziția Primarului se va permite accesul gratuit în limita a 100 de persoane.


A. CHELTUIELI MATERIALE

1. Consum de energie electrica.
Conform estimărilor , consumul de energie electrică pe perioada de 1 an se preconizează a fi de cca550.000 kwh.
Val. energie electr. = 550.000 kwh x 0,506 lei/kwh = 278.000 lei
Consumul de energie pe perioada de 1 an este compus din :
- iluminat public 130.434 kvh
- stația de tratare și recirculare
- energia electrică grupuri sanitare , sediul administrativ, clădiri anexe pentru funcționarea serviciului
- stația de pompare ape canalizare
- instalația de irigat

2. Consum de apã și canal
Având în vedere că prin modernizarea ștrandului respectiv construirea stației de tratare recirculare și încălzire a apei necesarul de apă pentru un sezon se estimează astfel
- capacitatea bazinelor și a bazinelor de compensare = aprox. 7.000mc
- prin procesul de tratare este nevoie în 24 ore de un aport de apă pentru completare de aprox. 3% din volumul de apă
- aportul de apă pentru un sezon este de aprox. 7000 x 3% x 153 zile = 32.130 mc
- datorită unor situații excepționale ( furtuni, aruncare de mizerii în bazine) poate fi nevoie de schimbarea apei complet în cele patru bazine de aprox. 5 ori . În condiții normale apa se schimbă de 2 ori pe sezon. Consumul estimat pentru umplerea bazinelor în sezon este de
V = 7x 7.000 mc = 49.000 mc
- consum grupuri sanitare, dușuri și clădiri anexe V = 29.500 mc
- consumul estimat pentru a uda zonele verzi se calculează astfel
Pentru a se uda gazonul s-a considerat necesară o cantitate de aprox 17,51 l/mp/udare, și de un număr de aproximativ 90 udări/an adică 17,51l/mp x 90 x 14.000 mp = 22.063 mc. Consumul de apă estimat a se consuma pe o perioadă de 1 an este de
V = 49.000 +32.130 + 22.063 + 29.500 = 132.693 mc

Prețul unui metru cub de apă este de 2,173 lei

Val. apă = 132.693 mc x 2,173 lei/mc = 288.342 lei

Cheltuielile preconizate cu canalul pe o perioadă de un an sunt :

Val.canal = 61.630 mc x 1,908lei =102.078lei

3. Consum de gaze naturale

Gazul metan necesar pentru funcționarea stației de încălzire apă ținând cont de puterea celor trei cazane și de volumul de apă ce urmează a fi încălzit se estimează la aproximativ 72.000 mc
Val. gaz metan = 72.000 mc x 1206,18 lei/mia mc = 86.844,96 lei

4. Substanțe pentru tratare apă
Pentru a asigura calitatea apei conform normativelor în vigoare sunt necesare următoarele cantități de substanțe pentru tratarea apei într-un sezon
- clor lichid 270 l/zi x 153 zile x4,715lei/l = 194.777
- PH- 55 l/zi x 153 zile x 5,535 lei/l = 46.577 lei
- algicid 100 l/zi x 153 zile x 14,35 lei/l = 219.555 lei
- floculant 27 l/zi x 153 zile x 9,225 lei/zi = 38.109 lei

TOTAL mat.tratare = 499.018 lei

5.Funituri de birou - 26.200 lei
6. Materiale de curățenie - 15.000 lei
7. Carburanți - 2.396 lei
8. Piese de schimb - 50.000 lei
9 . Alte materiale și servicii - 600 .000 lei
10. Medicamente și mat. Sanitare - 15.000 lei
11. Reparații curente - 200.000 lei
12. Alte cheltuieli - 248.000 lei

TOTAL CHELTUIELI MATERIALE = 2.410.879.lei

B. CHELTUIELI CU SALARIILE
1. Cheltuielile de personal, necesare unei bune exploatări și întrețineri corespunzătoare a zonei de agrement sunt aproximate pe perioadă de 8 luni la suma de 208.000.lei.

C. AMORTISMENT

TOTAL CHELTUIELI CURENTE = 2.618.879 lei

VENITURI PROGNOZATE

Având în vedere prognoza veniturilor ce se vor încasa în decursul unui an

A – Acces în zona I și II

Venituri vânzari bilete preț intreg - 150.000 x 7,5 lei = 1.125.000 lei ( 2,5 )
Venituri din vânzări bilete preț redus – 130.000 x 4,5 lei = 585.000 lei ( 1,5 )
Venituri din abonamente preț întreg - 150 x 400 lei = 60.000 lei ( 80 )
Venituri di abonamente preț redus - 1500 x 100lei = 150.000 lei ( 30 )
Venituri din închirieri cabine - 381 x 60 lei = 22.860 lei ( 40 )
( 100 lei ) dacă se renovează
TOTAL = 1.942.860 lei




B – Acces în zona II

Venituri din vânzări bilet – 250.000 x 2,5 lei = 625.000 lei
Venituri din abonamente ( chiriasi casute,cabine ) 600 x 130 lei = 78.000 lei

TOTAL = 703.000 lei


C – Venituri din închiriere teren pt. activități sportive,culturale, promoționale

Mp/zi zona bazinelor 50 lei/mp/zi x 10 mp x 60 zile = 30.000 lei
Mp/zi zona II 15 lei/mp/zi x 500mp x15 zile = 112.500 lei

TOTAL = 142.500 lei

D – Venituri din închirieri șezlonguri și umbrele

Tarif închiriere șezlong + umbrelă (pensionari) = 1 leu
Tarif închiriere șezlong + umbrelă = 2,5 lei
Abonamente pentru parcare (chiriași căsuțe și agenți economici)
- tichet de zi între orele 08,00 -24,00 = 10 lei
- tichet de zi între orele 14,00 -24,00 = 5 lei

E – Alte venituri

Închirieri căsuțe (S = 34mp) = 350 euro/sezon
Închirieri căsuțe (S = 12mp) = 280 euro/sezon
Închirieri căsuțe (S = 9mp) = 250 euro/sezon
Închirieri teren (S = mai mică de 100mp) = 1 euro/mp
Închirieri teren (S = mai mare de 100mp) = 2 euro/mp


TOTAL GENERAL = 2.788.360 lei

În metodologia de calcul al tarifului de acces în incinta Ștrandului Neptun componenta pentru dezvoltare și modernizare va fi dimensionata astfel ca valoarea tarifului să poată acoperi cheltuielile cu întreținerea și exploatarea.
Biletele cu reducere pot fi achiziționate de către elevi, studenți ,pensionari și persoane cu handicap, iar abonamentele cu reducere pot fi achiziționate de către elevi, studenți, pensionari , persoanele cu handicap.



PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
NR.______________/_______________



Consilierii :
- Penzeș Iuliu
- Pistru-Popa Simona Geanina
- Vlaicu Hergane Traian Ion
- Șerb Lucian
- Gligor Teodor
- Schill Gheorghe
- Ozarchievici Marius Gabriel
- Biringer Bruno


În temeiul prevederilor

- art.45 alin. 6, din Legea nr. 215/ 2001- Legea administrației publice locale, republicată,
- art. 37, alin. (1) din Regulamentul de organizare și funcționare al Consiliului Local al Municipiului Arad-aprobat prin HCLMA nr. 137/ 2008,
-Hotărârii CLMA nr. 370/ 2008 privind înființarea Serviciului Public ,,Administrare Zone de Agrement ,,
-art.3, alin.(1), lit. “c” și art.7 din Ordonanța Guvernului României nr.71/ 29.08.2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, aprobată prin Legea nr.3/ 2003,
Ne exprimăm inițiativa de promovare a unui proiect de hotărâre cu următorul obiect : aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare al Serviciului Public „Administrare Zone de Agrement”, Caietului de Sarcini, Regulamentului de Organizare și Funcționare a Zonelor de Agrement , Metodologiei de calcul a tarifului de acces în zonele de agrement și a valorii acestuia .


EXPUNERE DE MOTIVE


Având în vedere aprobarea înființării Serviciului Public „Administrare Zone de Agrement” prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 370/2008, conform prevederilor art.3 , considerăm oportună propunerea de aprobare a :
- Regulamentului de Organizare și Funcționare a Serviciului Public „Administrare Zone de Agrement”
- Regulamentului de Organizare și Funcționare a Zonelor de Agrement
- Caietului de Sarcini
- Metodologiei de calcul a tarifului de acces în zonele de agrement, valoarea acestuia

De asemenea , motivăm această propunere și datorită nevoii de a pregăti noul sezon estival 2009.

Astfel,






PROPUNEM

Adoptarea de către Consiliul Local al Municipiului Arad a unei hotărâri privind :
- aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare al Serviciului Public „Administrare Zone de Agrement”, Caietului de Sarcini, Regulamentului de Organizare și Funcționare a Zonelor de Agrement , Metodologiei de calcul a tarifului de acces în zonele de agrement și a valorii acestuia .

Consilieri:
- Penzeș Iuliu
- Pistru-Popa Simona Geanina
- Vlaicu Hergane Traian Ion
- Șerb Lucian
- Gligor Teodor
- Schill Gheorghe
- Ozarchievici Marius Gabriel
- Biringer Bruno

















PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
DIRECȚIA BAZE SPORTIVE ȘI AGREMENT
SERVICIUL ADMINISTRARE ZONE DE AGREMENT
Nr. _________/________________




RAPORT
al serviciului de specialitate

Referitor la: expunerea de motive înregistrată cu nr._______/___________ a domnilor consilieri
- Penzeș Iuliu
- Pistru-Popa Simona Geanina
- Vlaicu Gheorghe Traian Ioan
- Șerb Lucian
- Gligor Teodor
- Schill Gheorghe
- Ozarchievici Marius Gabriel
- Biringer Bruno
Obiect: propunerea spre aprobare a unui proiect de hotărâre cu următorul obiect: „aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a Serviciului Public Administrare Zone de Agrement, Caietului de Sarcini, Regulamentului de Organizare și Funcționare a Zonelor de Agrement și Metodologiei de calcul a tarifului de acces în zonele de agrement”

Având în vedere:

Cele două zone de agrement ale municipiului, respectiv Ștrandul „Neptun” și Patinoarul Artificial Arad sunt amplasate pe malul râului Mureș și fac parte din domeniul public al Municipiului Arad.
Cele două zone de agrement funcționează complementar, respectiv sezonier, în sensul că Patinoarul deservește agrementul cetățenilor pe timp de iarnă, iar Ștrandul preponderent în sezonul estival.
Din acest motiv, Consiliul Local a aprobat prin Hotărârea nr. 370/2008 înființarea unui Serviciu Public „Administrare Zone de Agrement”, care să desfășoare activitatea exclusiv în acest sector pentru a oferi cetățenilor servicii adecvate și complexe.
Serviciul Public aparține Direcției Baze Sportive și Agrement și are ca atribuții organizarea, administrarea, exploatarea, amenajarea și întreținerea Ștrandului „Neptun” și a Patinoarului Artificial Arad și a zonei de parcare aferentă patinoarului. Aceste atribuții se realizează prin personalul propriu angajat conform organigramei aprobate.
Întrucât ambele zone de agrement sunt amplasate pe malul stâng al Mureșului, accesul se face peste podurile rutiere (Micălaca și Decebal) și peste cele două pasarele pietonale (care deservesc sezonier accesul la Ștrand.
În cadrul zonei de agrement Ștrand „Neptun” se stabilesc două zone și anume:
- Zona Ștrandului adulți și tineret – Zona I
- Zona comercială și a căsuțelor – Zona II
Menționăm că Zona I are o funcționare sezonieră între 1.05 – 15.10, iar Zona II funcționează și în extrasezon (15.10. – 30.04.) datorită serviciilor oferite de agenții comerciali din zonă.
Patinoarul Artificial are o funcționare stabilită preponderent în perioada 1.11. – 1.03. (cu posibilități de modificare funcție de condițiile atmosferice).
În prezent se analizează posibilitatea extinderii altor activități pe patinoar în extrasezon.
Ambele zone de agrement dispun de dotările specifice ce sunt oferite cetățenilor contra cost (ex. patine, șezlonguri, căsuțe, terenuri de sport, etc).
Fiind un serviciu public care va desfășura o activitate de natură economică acesta se autofinanțează din veniturile proprii realizate prin vânzarea de bilete, abonamente, chirii și alte activități.
Calculul tarifului de intrare, închiriere se va face conform metodologiei de calcul propuse în funcție de cheltuielile privind întreținerea și funcționarea în condiții optime a celor două zone ( cheltuieli cu utilitățile, pază curățenie, materiale, cheltuieli de personal, reparații, etc).
Față de cele de mai sus considerăm oportună adoptarea unei hotărâri pentru aprobarea „Regulamentului de Organizare și Funcționare a Serviciului Public Administrare Zone de Agrement, Caietului de Sarcini, Regulamentului de Organizare și Funcționare a Zonelor de Agrement și Metodologiei de calcul a tarifului de acces în zonele de agrement”


DIRECTOR EXECUTIV,
Ing. Ioan Ignat



















































































[ Înapoi ]

Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
Aprilie 2024

1
2
3
4
5
6
7
8
9
19




 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved