Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 21-11-2008
H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
cu privire la aprobarea Regulamentului de funcționare a zonelor publice de agrement – Obiectiv Ștrand „Neptun” Nr.68.112 din 21.11.2008
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ț
Începând cu data de vineri, 21.11.2008, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afișate următoarele documente privind:
1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fundamentare pentru înființarea Serviciului Public Administrare Zone de Agrement
Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al Serviciului Public Administrare Zone de Agrement
Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea Regulamentului de funcționare a zonelor publice de agrement – Obiectiv Ștrand „Neptun”
Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea Regulamentului de funcționare a zonelor publice de agrement – Obiectiv Patinoar artificial din municipiul Arad
Până la data de 5.12.2008, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesați pot depune în scris recomandări, sugestii și opinii privind aceste documente.
Informații suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 24.11.2008, între orele 8,00-17,00, la Biroul de Informare Cetățeni, camera 2.
Cei interesați pot solicita în scris și pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate și pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
ing. Gheorghe Falcă
Consiliul Local al Municipiului Arad,
Având în vedere:
- inițiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată prin expunerea de motive înregistrată cu nr.______ din _________2008;
- raportul nr.________ din ________2008 al Direcției Baze Sportive –Serviciul Administrare Zone de Agrement din cadrul Primăriei Municipiului Arad;
- prevederile art.3, lit.“c”, art.7, art.10, alineatele (3), (4), art.11, art.27, art.39 și art.40 din Ordonanța Guvernului Român nr.71/29.08.2002, privind organizarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, aprobată prin Legea 3/2003;
- prevederile art.5, art.7, art.10, art.13, art.64 și art.65 din Hotărârea Guvernului Român nr.955/2004 pentru aprobarea reglementărilor - cadru de aplicare a Ordonanței Guvernului Român nr. 71/2002 privind organizarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, aprobată prin Legea 3/2002;
- proiectul de hotărâre privind aprobarea Studiului de fundamentare și înființare a Serviciului Administrare Zone de Agrement;
- prevederile Legii nr.273/2006, privind finanțele publice locale;
În temeiul art.36, alin.(2), lit .”c” și art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală, republicată,
H O T Ă R Ă Ș T E :
Art.1 Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare al Regulamentului de funcționare a zonelor publice de agrement – Obiectiv Ștrand „Neptun” , conform anexei , care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2 Prezenta hotărâre se va duce la îndeplinire de către compartimentul de specialitate din aparatul propriu al Primarului Municipiului Arad și se comunică celor interesați prin grija Serviciului Administrație Publică Locală.
PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ SECRETAR
Doina PAUL
Anexa la HCLM nr. __________
Regulamentului de funcționare
a zonelor publice de agrement – Obiectiv Ștrand „Neptun”
Cap. I. Dispoziții generale
Art.1 În sensul prezentului regulament, prin Ștrand Neptun se înțelege suprafața de teren situată în municipiul Arad, pe malul stâng al râului Mureș, cu construcțiile și utilitățile aferente.
Ștrandul Neptun este împărțit în două zone, delimitate ca atare, și care cuprind zona comercială și zona de bazine și plajă. Zona comercială include aria în care se desfășoară activități economice ale persoanelor fizice și juridice, precum și perimetrul pe care se află amplasate căsuțele și cabinele, indiferent de forma de proprietate. Zona de bazine și plajă include spațiul destinat agrementului, petrecerii timpului liber, odihnei, recreării, activităților sportive.
Art.2 Accesul pe ștrand se face contra cost, prin plata biletului de intrare sau al abonamentului.
Prețul biletelor de intrare și a abonamentelor se stabilește, în funcție de zone.
Art.3 Desfășurarea activităților specifice ștrandului sunt coordonate și gestionate prin operatorul Direcția Baze Sportive – Serviciul Administrare Zone de Agrement din cadrul Primăriei Municipiului Arad.
Cap. II Programul de funcționare al Ștrandului Neptun
Art.4 (1) Programul de funcționare al Ștrandului Neptun pentru zona comercială este non – stop, iar pentru zona bazine și plajă între orele 08,00 și 21,00.
(2)Accesul pietonal în incinta Ștrandului Neptun se face pe cele 3 căi de acces amenajate în acest sens la piciorul Podului Decebal, pe podul de pontoane Belvedere și pe podul de pontoane Parcul Europa, în regim non – stop în zona comercială și prin punctele interne de acces în zona bazinelor și de plajă, în intervalul orar 08,00 - 21,00.
Podurile de pontoane nu au caracter de acces permanent, urmând a fi montate/demontate prin decizii ale autorităților publice locale, în funcție de condițiile meteorologice și hidrologice.
(3)Accesul autovehiculelor care deservesc aprovizionarea agenților economici se permite între orele 8,00 – 12,00, de luni până sâmbătă, pe căile de acces asfaltate sau amenajate în acest sens, cu viteza maximă de 5 km/h până la limita evitării oricărui pericol.
Accesul auto pentru celelalte categorii de vizitatori se face numai cu plată, pe bază de abonament și numai în spații special amenajate. Se interzice staționarea pe alei a automobilelor.
(4) Fac excepție de la prevederile alineatului precedent autovehiculele I.S.U., Salvării, Poliției, Poliției Comunitare, Protecției Civile, Jandarmeriei, cu respectarea însă a restricțiilor de circulație enunțate mai sus, atunci când sunt la intervenție sau pentru asigurarea manifestațiilor culturale sau sportive și ale unităților de intervenție RENEL, RAAC, ROMTELECOM, DISTRIGAZ.
Cap. III Sistemul de plată, reguli aplicabile
Art.5 (1) Obligațiile de plată ce revin utilizatorilor se realizează într-una din următoarele modalități
A. În zona de bazine și plajă, plata tarifului de intrare pentru persoanele fizice se face în intervalul orar 08,00-21,00, în perioada 01 mai – 30 septembrie, accesul fiind permis pe bază de bilet sau abonament.
B. În zona comercială plata tarifului de intrare pentru persoanele fizice se face în intervalul orar 08,00-22,00, în perioada 01 mai – 30 septembrie, accesul fiind permis pe bază de bilet. În afara acestei perioade accesul în zona comercială este liber.
Accesul auto se face numai cu plată, pe bază de abonament și numai în spații special amenajate.
Pentru agenții economici și salariații acestora administrația ștrandului va elibera legitimații de acces gratuit, la cererea scrisă a agentului economic. Adresa agentului economic va fi însoțită de copii xerox după actul de identitate al angajaților. Legitimația astfel eliberată va fi retrasă dacă personalul posesor al acesteia pierde calitatea de angajat al agentului.
(2) Închirierea căsuțelor, cabinelor, spațiilor comerciale se face prin licitație publică, după exercitarea dreptului de preemțiune al deținătorului.
Art. 6 Proprietarii/chiriașii căsuțelor și agenții economici vor plăti utilitățile direct la furnizori, pe baza unui contract individual.
Art. 7 Valoarea sau modificarea tarifului de intrare pentru bilete și abonamente vor fi stabilite prin hotărâri ale consiliului local, pe baza unui calcul întocmit și fundamentat de serviciul care administrează zonele de agrement, ca serviciu de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Arad.
Cap.IV Obligații
Art.8 În incinta ștrandului, utilizatorii (proprietari, chiriașii căsuțelor de vacanță și vizitatorii) au următoarele obligații:
a) să nu deterioreze sau să distrugă bunurile din dotarea ștrandului;
b) să păstreze ordinea și liniștea într-un cadru civilizat, pentru menținerea climatului de agrement și odihnă;
c) să depună resturile menajere sau de altă natură în locuri special amenajate în acest scop;
d) să nu producă foc deschis decât în locurile special amenajate și cu respectarea normelor PSI ;
e) să respecte regulile de igienă sanitară la utilizarea bazinelor și a grupurilor sanitare;
f) să supravegheze copii minori, mai ales în zona bazinelor;
g) să respecte dispozițiile Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr.187/2006 privind aprobarea regulamentului de desfășurare a activităților comerciale.
Art.9 În incinta ștrandului agenții economici au următoarele obligații:
a) să întrețină curățenia pe domeniul public în raza lor de responsabilitate, conform protocolului încheiat cu Primăria Arad;
b) să depună resturile menajere în locurile special amenajate, în funcție de natura deșeurilor;
c) să respecte programul de aprovizionare al unității, prevăzut în regulament.
d) să nu tulbure liniștea publică între orele 22 – 8, prin producerea de zgomote sau prin folosirea oricărui aparat, obiect sau instrument muzical la intensitate mare
e) folosirea muzicii în spații deschise este permisă până la ora 22, iar după această oră va fi permisă doar în spații închise, respectând normele specifice legale.
Art.10 Obligații ale administrației ștrandului:
Administrația ștrandului este obligată să îndeplinească indicatorii de performanță pentru serviciile specializate, astfel:
a) întreținerea curățeniei drumurilor și aleilor din incinta ștrandului se efectuează în tot timpul anului pe toată durata zilei, în scopul păstrării unui aspect salubru al domeniului public, de către concesionarul serviciului specializat la nivel municipal;
b) dezinsecția și deratizarea ștrandului se va efectua cu respectarea normelor legale în vigoare, de către concesionarul serviciului de salubrizare;
c) amenajarea, întreținerea și înfrumusețarea zonelor verzi se va realiza astfel încât să îndeplinească funcțiile pentru care au fost create:
o funcția ecologică - urmărindu-se aplicarea de măsuri pentru combaterea poluării apei, solului și a aerului;
o funcția de utilitate publică - asigurându-se condiții pentru odihnă, agrement, jocurile de copii, prin întreținerea în stare bună de funcționare a utilităților din incinta ștrandului și salubrizarea plajei;
o funcția complementară - asigurându-se condiții pentru funcționarea normală comerțului, alimentației publice;
d) întreținerea bazinelor, dușurilor, grupurilor sanitare se va face respectându-se normele igienico-sanitare în vigoare:
o curățarea zilnică a bazinelor de înot de plutitori
o schimbarea apei de cel puțin 2 ori pe săptămână
o igienizarea zilnică a grupului sanitar sau ori de câte ori este necesar.
e) se va asigura avertizarea scrisă și la loc vizibil pe panouri, pentru pericolul de înec;
f) se va asigura personal calificat în acțiunile de salvare a celor aflați în pericol de înec, precum și funcționarea unui punct sanitar de prim-ajutor cu personal calificat;
g) se va asigura buna funcționare a iluminatului public pe căile de acces spre ștrand și în incinta ștrandului pe aleile pietonale, drumuri asfaltate și parcări;
h) se va asigura paza la cele trei 3 porți de acces în ștrand cu agenți de pază în perioada sezonului estival.
Cap. V Calculul tarifului de intrare la ștrand
Art.11 Pentru calculul biletului de intrare pe ștrand și a abonamentelor de intrare se vor avea în vedere cheltuielile privind:
- iluminatul;
- apă, canal, salubrizare;
- materiale și prestări servicii ( piese de schimb),
- pază, materiale pentru curățenie,
- materiale și prestări servicii cu caracter funcțional ( salvamari, garderobier, asistent, muncitori necalificați șa.);
- alte bunuri și servicii pentru întreținere și funcționare (instalații interioare, remedieri avarii);
- poștă, telecomunicații;
- reparații curente;
- bunuri de natura obiectelor de inventar;
- cheltuieli de personal;
- cheltuieli cu asistența medicală.
Ștrandul va funcționa ca bază de agrement 5 luni / an de la 01 mai la 30 septembrie
PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ SECRETAR
Doina Paul
PRIMARUL MUNICIPIULUI ARAD
Nr. ________/ _____________2008
Primarul Municipiului Arad,
Având în vedere:
- prevederile Ordonanței de Guvern nr.71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local aprobată prin Legea nr.3/ 2003
- Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 293/2007 privind modificarea organigramei și a statului de funcții al aparatului de specialitate al Primăriei Municipiului Arad.
- Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. ____/2008, privind aprobarea studiului de fundamentare pentru înființarea Serviciului Public Administrare Zone de Agrement
În temeiul prevederilor art. 45 alin. 6 din Legea nr. 215/2001, a administrației publice locale și ale art. 37 alin. 2 din Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului Local al Municipiului Arad, aprobat prin Hotărârea nr. 137/27.06.2008, îmi exprim inițiativa de promovare a unui proiect de hotărâre cu următorul obiect propunere de aprobare a Regulamentului de funcționare a zonelor publice de agrement – obiectiv Ștrand „Neptun”, în susținerea căruia formulez următoarea :
EXPUNERE DE MOTIVE
Având în vedere,
- Studiul de fundamentare pentru înființarea Serviciului public ,,Administrare Zone de Agrement”
- prevederile imperative ale legislației privind sănătatea populației, precum și faptul că Ștrandul „Neptun” Arad reprezintă un bun din domeniul public al municipiului Arad, cu destinația satisfacerii intereselor publice ale populației municipiului Arad, și nu numai;
- administrarea acestuia, de către compartimentul din cadrul aparatului propriu de specialitate al Primarului Municipiului Arad, care va asigura : reducerea costurilor de exploatare și întreținere; asigurarea unui serviciu de calitate și în condiții de siguranță a utilizatorilor; siguranță în exploatare și monitorizarea activității desfășurată în incinta Ștrandului „Neptun”, precum și creșterea eficienței economice și a performanțelor operaționale,
PROPUN
Adoptarea de către Consiliul Local al Municipiului Arad a unei hotărâri privind :
- aprobarea Regulamentului de funcționare a zonelor publice de agrement – Obiectiv Ștrand „Neptun”
PRIMAR,
ing. Gheorghe Falcă
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
DIRECȚIA BAZE SPORTIVE
SERVICIUL ADMINISTRARE ZONE DE AGREMENT
Nr. _________/________________2008
RAPORT
al serviciului de specialitate
Referitor la : expunerea de motive înregistrată cu nr._______/___________2008 a domnului Gheorghe Falcă, primarul municipiului Arad.
Obiect: propunerea spre aprobare a unui proiect de hotărâre cu următorul obiect:
- aprobarea Regulamentului de funcționare - obiectiv Ștrand „NEPTUN”
Având în vedere,
- Considerații de ordin general:
Ștrandul Neptun se înțelege suprafața de teren situată pe malul stâng al Mureșului, cuprinsă între bucla râului, Cetatea Militară și Podul Decebal, împreună cu construcțiile și utilajele aferente,
- Considerații economice:
Fiind un serviciu public care va desfășoara o activitate de natură economică, serviciul de administrare a ștrandului se autofinanțează din veniturile realizate prin vânzarea de bilete, abonamente, chirii și alte activități .
Cheltuielile curente pentru asigurarea funcționării propriu-zise a tuturor serviciilor, se asigură prin încasarea de la utilizatori, în baza tarifelor legal aprobate, a sumelor constituind contravaloarea serviciilor prestate .
- Considerații tehnice:
Ștrandul „Neptun” Arad, prezintă o succesiune de zone funcționale distincte având forma unor sectoare circulare , paralele cu conturul Cetății Aradului și malul Râului Mureș .
Fiecare zonă a ștrandului își va păstra profilul funcțional dominant, cu respectarea prevederilor documentațiilor tehnice .
În incinta ștrandului se pot distinge următoarele zone :
- o zonă compactă care cuprinde căsuțele de lemn, care sunt construcții provizorii din lemn dispuse, astfel încât, să asigure intimitatea specifică unui spațiu semi-privat;
- zona verde cu terenuri de sport care are trei incinte distincte destinate activităților sportive și care sunt dispuse în zona centrală a ștrandului;
- zonă cabinelor și bazinelor care se găsește într-un proces complex de restructurare și prin care se propun soluții urbanistice și a rezolvării arhitecturale de detaliu, în idea să limiteze, pe cât posibil, impactul asupra zonelor învecinate destinate odihnei și relaxării .
Accesul în incinta Ștrandului Neptun se realizează prin 3 căi amenajate în acest sens la piciorul Podului Decebal, pe podul de pontoane Belvedere și pe podul de pontoane din Parcul Europa.
În baza elaborării unei documentații tehnico-economice cu privire la studiul de fezabilitate pentru amenajarea și modernizarea ștrandului, se vor avea în vedere efectuarea unor investiții, care se vor referi la fluidizarea accesului în ștrand, modernizarea și extinderea zonei de agrement și alte investiții .
- Considerații juridice:
Propunerea de aprobare a Regulamentului de funcționare a zonelor publice de agrement – Obiectiv Ștrand „Neptun” :
- proiectul de hotărâre privind aprobarea Studiului de fundamentare și înfințarea Serviciului Public Administrare Zone de Agrement, organizat ca instituție publică de interese local fără personalitate juridică .
- prevederile art.3, lit.“c”, art.7, art.10, alineatele (3), (4), art.11, art.27, art.39 și art.40 din Ordonanța Guvernului Român nr.71/29.08.2002, privind organizarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, aprobată prin Legea 3/2003;
- prevederile art.5, art.7, art.10, art.13, art.64 și art.65 din Hotărârea Guvernului Român nr.955/2004 pentru aprobarea reglementărilor - cadru de aplicare a Ordonanței Guvernului Român nr. 71/2002 privind organizarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, aprobată prin Legea 3/2002;
Față de cele de mai sus considerăm oportună adoptarea unei hotărâri pentru aprobarea „Regulamentului de funcționare a zonelor publice de agrement – Obiectiv Ștrand „Neptun”.
SEF SERVICIU
ADMINISTRARE ZONE DE AGREMENT
Alin Pop
|