Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74003098
 

Transparenţă Decizională
Proiecte de Hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului ARAD
Actualizat: 11-04-2022
Sistem de Căutare
Completaţi una sau mai multe dintre opţiunile:
Cuvinte cheie:

Numai în titluri
Număr act:
An:
Lună:
*se pot introduce şi doar părţi dintr-un cuvânt
Arhiva...

Proiect
adus la cunoştinţă publică în data de 14-08-2019

H O T Ă R Â R E  nr. _______
din __________


Proiectul de hotarare privind aprobarea studiului de fundamentare si stabilirea formei de delegare a gestiunii serviciului de utilitate publica - Serviciul de administrare, amenajare, intreținere si exploatare a zonelor de agrement - Strandul Neptun si Patinoarul Municipal - initiativa primarului


Nr. 63404/14.08.2019
Bibarț Călin, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, republicată, transmit următorul

A N U N Ț

Începând cu data de miercuri, 14.08.2019, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afișate următoarele documente privind:

Proiectul de hotărâre privind aprobarea studiului de fundamentare și stabilirea formei de delegare a gestiunii serviciului de utilitate publică – Serviciul de administrare, amenajare, întreținere și exploatare a zonelor de agrement – Ștrandul Neptun și Patinoarul Municipal – inițiativa primarului

Până la data de 24.08.2019, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesați pot depune în scris recomandări, sugestii și opinii privind aceste documente.
Informații suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 15.08.2019, între orele 8,00 - 18,00 Luni- Joi și 08:00-16:00 Vineri, la Serviciul Relații cu Publicul, camera 5.
Cei interesați pot solicita în scris și pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate și pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.


P R I M A R
Bibarț Călin









ROMÂNIA
JUDEȚUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL PROIECT
Nr. 414/14.08.2019 Avizat
SECRETAR GENERAL
Lilioara Stepanescu

H O T Ă R Â R E A nr._______
din ____________________2019
privind aprobarea studiului de fundamentare și stabilirea formei de delegare a gestiunii serviciului de utilitate publică – Serviciul de administrare, amenajare, întreținere și exploatare a zonelor de agrement – Ștrandul Neptun și Patinoarul Municipal

Având în vedere inițiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată în referatul de aprobare înregistrat cu nr. 63.314/14.08.2019,
Analizând raportul nr.63.315/14.08.2019 al Serviciului Evidență și Administrare Domeniul Public,
Ținând seama de art. 3 alin. (1) lit. c) și lit. l), art. 5, pct. 3, lit. e) și lit. j), art. 10 alin. (1) lit. b), art. 13 alin. (9) din Ordonanța Guvernului României nr. 71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, aprobată cu modificări prin Legea nr. 3/2003, cu modificările și completările ulterioare,
Văzând art. 33 din Anexa 1 la Hotărârea Guvernului României nr. 955/2004 pentru aprobarea reglementărilor-cadru de aplicare a Ordonanței Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, cu modificările și completările ulterioare,
Ținând cont de art. 36 alin. (1) din Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii, cu modificările și completările ulterioare,
Analizând avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Arad,
În temeiul prevederilor art. 129, alin. (1), alin. (2), lit. c), lit. d) alin. (6), lit. a), art. 139 alin (1) alin. (3), lit. g) art. 196, alin. (1), lit. a), art. 286, alin. (4) din Ordonanța de urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ,

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ARAD
H O T Ă R Ă Ș T E:
ART. 1: Se aprobă studiul privind fundamentarea și stabilirea soluției optime de delegare a gestiunii serviciului de utilitate publică – Serviciul de administrare, amenajare, întreținere și exploatare a zonelor de agrement – Ștrandul Neptun și Patinoarul Municipal, conform Anexei nr.1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
ART. 2: Se aprobă forma de delegare a serviciului de utilitate publică – Serviciul de administrare, amenajare, întreținere și exploatare a zonelor de agrement – Ștrandul Neptun și Patinoarul Municipal, respectiv gestiune delegată, prin atribuirea directă a concesiunii către operatorul economic S.C. RECONS SA S.A.
ART. 3. Prezenta hotărâre se duce la îndeplinire de către serviciile de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Arad și se comunică celor interesați de către Serviciul Administrație Publică Locală.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ SECRETAR GENERAL


Cod: PMA-S4-01


Anexa nr. 1 la Hotărârea nr. ______din _______2019 a Consiliului Local al Municipiului Arad

STUDIU DE FUNDAMENTARE
privind delegarea serviciului de utilitate publică pentru administrarea, amenajarea, întreținerea și exploatarea zonelor de agrement – Ștrandul Neptun și Patinoarul Municipal


1. Date generale. Descrierea și identificarea serviciului, a ariei teritoriale și a sistemului a cărui gestiune urmează sa fie delegată.
1.1. Serviciul public de utilitate publică pentru administrarea, amenajarea, întreținerea și exploatarea zonelor de agrement Ștrandul Neptun și Patinoarul Municipal face parte din sfera serviciilor de utilități publice, sub conducerea, coordonarea și responsabilitatea autorității publice locale și funcționează în conformitate cu prevederile OG nr.71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, cu modificările și completările ulterioare, HG nr. 955/2004 pentru aprobarea reglementărilor-cadru de aplicare a Ordonanței Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local și art.36, alin. (1) din Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii.
1.2. Pentru definirea obiectivului prezentului studiu, termenii și noțiunile utilizate se definesc după cum urmează:
a) delegarea gestiunii unui serviciu de utilități publice - acțiunea prin care Municipiul Arad atribuie unuia sau mai multor operatori, în condițiile legii, furnizarea și prestarea unui serviciu ori a unei activități din sfera serviciilor de utilități publice a cărei răspundere o are.
b) utilizatori – persoane fizice sau juridice care beneficiază direct sau indirect, individual sau colectiv, de serviciile de utilități publice, în condițiile legii.
c) sistem de utilității publice - ansamblul bunurilor mobile și imobile, dobândite potrivit legii, constând în terenuri, clădiri, construcții și instalații tehnologice, echipamente și dotări funcționale, specifice unui serviciu de utilități publice, prin ale cărui condiții exploatare și funcționare se asigură furnizarea/prestarea serviciului.
d) domeniu public - totalitatea bunurilor mobile și imobile dobândite potrivit legii, aflate în proprietatea publică a Municipiului Arad, care, potrivit legii ori prin natura lor, sunt de folosință sau interes public local, declarate ca atare prin hotărâre a consiliului local și care nu au fost declarate prin lege bunuri de uz ori interes public național.
e) domeniul privat – totalitatea bunurilor mobile și imobile, altele decât cele prevăzute la litera d) intrate în proprietatea Municipiului Arad, prin modalitățile prevăzute de lege.

1.3. Serviciile de administrare a domeniului public și privat sunt destinate satisfacerii unor nevoi ale comunității locale, contribuie la ridicarea gradului de civilizație și confort al acestora și grupează activități edilitar-gospodărești și acțiuni de utilitate și interes public local având ca obiect printre altele:
a) amenajarea și întreținerea zonelor verzi, a parcurilor și grădinilor publice, a terenurilor de sport, a locurilor de agrement și a terenurilor de joacă pentru copii;
b) amenajarea, întreținerea și exploatarea lacurilor, a ștrandurilor și bazelor de odihnă și tratament;
c) înființarea, organizarea și exploatare băilor publice, a sălilor de gimnastică și fizioterapie, a sălilor și terenurilor de sport, a patinoarelor, pârtiilor și instalațiilor de schi și transport pe cablu, a campingurilor;
d) organizarea și exploatarea activităților de coșerit, ecarisaj, administrarea cimitirelor și crematoriilor, a grădinilor botanice și / sau zoologice, a WC-urilor publice;
e) amenajarea , organizarea și exploatarea parcărilor.

1.4. Principalele activități edilitar-gospodărești, specifice serviciilor de administrare a domeniului public și privat, desfășurate la nivelul municipiului Arad, trebuie să asigure:
1. În domeniul asigurării igienei și sănătății publice:
a) administrarea cimitirelor, a crematoriilor și a serviciilor de pompe funebre;
2. În sectorul administrării domeniului public și privat:
a) administrarea și exploatarea terenurilor și bazelor sportive, a sălilor de gimnastică, sălilor de gimnastică medicală și fizioterapie, a patinoarelor și instalațiilor de schi și transport pe cablu, a bazelor de odihnă și agrement din jurul localităților, a campingurilor etc.;
b) întreținerea și exploatarea lacurilor de agrement, a ștrandurilor și a celorlalte lacuri și bălți aparținând domeniului public al localităților;
c) amenajarea, organizarea și exploatarea parcărilor.
3. Înființarea, organizarea, exploatarea și funcționarea serviciilor de administrare a domeniului public și privat vor avea în vedere respectarea și îndeplinirea următoarelor cerințe:
a) securitatea serviciilor furnizate/prestate;
b) continuitatea serviciilor din punct de vedere cantitativ și calitativ;
c) adaptabilitatea serviciilor la cerințele comunității locale;
d) accesul liber la servicii și la informațiile referitoare la acestea;
e) tarifarea echitabilă a serviciilor furnizate/prestate;
f) consultarea locuitorilor cu privire la organizarea, exploatarea și funcționarea serviciilor de administrare a domeniului public și privat;
4. Desfășurarea activităților edilitar-gospodărești, specifice serviciilor de administrare a domeniului public și privat.
a) satisfacerea cerințelor și nevoilor de utilitate publică ale comunității locale și creșterea calității vieții;
b) administrarea și gestionarea infrastructurii edilitar-urbane a unității administrativ-teritoriale în interesul comunităților locale;
c) funcționarea și exploatarea în condiții de siguranță, rentabilitate și eficiență economică a infrastructurii edilitar-urbane aferente;
d) ridicarea continuă a standardelor și a indicatorilor de performanță ai serviciilor prestate;
e) crearea, dezvoltarea și modernizarea infrastructurii edilitar-urbane a unității administrativ-teritoriale, în corelare cu planurile și documentațiile de urbanism și amenajare a teritoriului;
f) descentralizarea serviciilor publice și aplicarea principiilor economiei de piață și ale liberei concurențe;
g) protejarea domeniului public și privat și punerea în valoare a acestuia;
h) protecția și conservarea mediului natural și construit, precum și a monumentelor și a siturilor istorice și arhitectonice, în conformitate cu regulamentele legale în vigoare;
i) protecția igienei și sănătății publice, în conformitate cu reglementările specifice în vigoare;

2. Serviciul de Administrare, amenajare, întreținere și exploatare a zonelor de agrement – Ștrandul Neptun și Patinoarul Municipal

2.1. Obiectul de activitate al serviciului

Ștrandul „Neptun", în suprafață aproximativă de 189.677 mp, este situat pe malul râului Mureș, în imediata apropiere a centrului civic al orașului Arad, fiind accesibil arădenilor prin două puncte de intrare, din care unul fiind deschis și autovehiculelor. Este unul dintre cele mai frumoase locuri de agrement de acest gen din țară și este cotat ca fiind al doilea ștrand ca mărime din Europa, fiind situat lângă o apă curgătoare. Ștrandul Neptun este o oază de recreere și distracție, dar pentru o bună exploatare trebuie controlat. Acesta are activitate sezonieră estivală și cuprinde construcții de agrement (bazine în aer liber, scuaruri, locuri de joacă pentru copii, terenuri de sport în aer liber), construcții comerciale, construcții administrative proprii, tehnico-edilitare cu plantații arbori și arbuști.
Ștrandul Neptun este delimitat:
 la vest, nord-vest: malul raului Mureș;
 la est, sud-est: de șantul exterior al Cetății Aradului;
 la sud: Podul Decebal;
 la nord: de subzona de spații verzi SP 40 , imobilul nr.1187 Arad Cetate

De asemenea Patinoarul Municipal este situat tot pe malul Mureșului, având o capacitate de aproximativ 500 persoane, cu un program de funcționare de 214 ore/lună în perioada de iarnă. Acesta include construcții sportive cu regim de înălțime P, P+1, construcții de categoria a III-a cu valoare ambientală ce pot fi modificate pentru ameliorare, fără modificarea indicatorilor constructivi existenți.
Pationarul este delimitat:
-la vest: de malul stang al raului Mureș;
-la est: de strada Eugen Popa;
-la sud: Baza sportivă "Activ Club" Arad;
-la nord: zona de agrement și sport, Pod Decebal aproximativ 240m.

2.2. Serviciul public are ca atribuții administrarea, întreținerea și exploatarea celor două zone de agrement, astfel:
a. întreținerea și exploatarea terenului, a construcțiilor de orice natură din incinta obiectivului Ștrandul „Neptun" (clădiri, bazine de înot, terenuri de sport, alei pietonale, vestiare, cabine de dușuri, grupuri sanitare, chioșcuri, căsuțe de lemn, bănci de grădină și orice alt mobilier urban spații de joacă pentru copii, garduri de împrejmuire etc.), precum și din cadrul Patinoarului Municipal (teren, clădiri, patinoarul, vestiare, grupuri sanitare);
b. întreținerea și exploatarea instalațiilor de utilitate publică (alimentare cu apă, canalizare, gaze naturale, energie electrică);
c. amenajarea, întreținerea, protejarea și conservarea spațiilor verzi, gazonului, arborilor, arbuștilor, florilor anuale, bienale, perene și oricăror alte amenajări dendro-horticole;
d. asigurarea lucrărilor de igienizare, curățenie, dezinsecție, dezinfecție și deratizare a ștrandului și a Patinoarului Municipal.

2.3. Descrierea serviciului

Se impune ca serviciul de administrare, amenajare, întreținere și exploatare a zonelor de agrement – Ștrandul Neptun și Patinoarul Municipal - să asigure administrarea, organizarea și întreținerea acestor zone de agrement, având următoarele obligații:
a) asigură păstrarea integrității, protejarea și valorificarea patrimoniului public încredințat.
b) asigură paza zonelor de agrement, angajând în acest scop personal specializat sau pe bază de contract cu firme specializate.
c) întreține în stare corespunzătoare și întrebuințează clădirile în care își desfășoară activitatea conform destinației fiecăreia, stabilită prin autorizația de construire.
d) asigură servicii cu personal calificat (medic, asistent medical, salvamar etc.), în vederea prevenirii și eliminării pericolului de înec la ștrandul Neptun, respectiv acordarea primului-ajutor, în caz de accidentări, în perioada de iarnă la Patinoarul Municipal.

3. MOTIVATIA GESTIUNII INDIRECTE

3.1. În conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor de administrare a domeniului public și privat de interes local, ale HG nr.955/2004 pentru aprobarea regulamentelor cadru de aplicare a Ordonanța Guvernului nr. 71/2002, gestiunea serviciilor publice se realizează în următoarele modalități:
- gestiune directă;
- gestiune indirectă sau gestiune delegată.
3.2. Indiferent de forma de gestiune adoptată, activitățile specifice serviciilor de administrare a domeniului public și privat se organizează și se desfășoară pe baza unui caiet de sarcini și a unui regulament de serviciu, prin care se stabilesc nivelurile de calitate și indicatorii de performanță ai serviciilor, condițiile tehnice, raporturile operator-utilizatori, precum și modul de tarifare, facturare și încasare a contravalorii serviciilor furnizate/prestate.
3.2.2. Caietul de sarcini și regulamentul de serviciu se elaborează și se aprobă de consiliiul local în conformitate cu regulamentul-cadru al serviciilor de administrare a domeniului public și privat, aprobat prin hotărâre a Guvernului.
3.3. În cazul gestiunii directe, autoritățile administrației publice locale își asumă nemijlocit toate sarcinile și responsabilitățile privind organizarea, conducerea, finanțarea, gestionarea și controlul funcționării serviciilor de administrare a domeniului public și privat, respectiv administrarea și exploatarea infrastructurii aferente.
3.4. În cazul gestiunii indirecte sau gestiunii delegate, autoritatea publică locală poate apela pentru realizarea serviciilor la unul sau mai mulți operatori cărora le încredințează, în totalitate sau numai în parte, în baza unui contract de delegare a gestiunii, sarcinile și responsabilitățile proprii cu privire la gestiunea propriu-zisă a serviciilor, precum și la administrarea și exploatarea infrastructurii edilitar-urbane necesare realizării serviciilor.
3.4.1. Gestiunea indirectă sau gestiunea delegată se realizează prin intermediul unor operatori furnizori/prestatori de servicii de administrare a domeniului public și privat, care pot fi:
a) societăți comerciale pe acțiuni cu capital al unităților administrativ-teritoriale, înființate de autoritățile administrației publice locale;
b) societăți comerciale pe acțiuni cu capital privat, intern sau extern;
c) societăți comerciale cu capital mixt, public și privat;
3.4.2. Atribuirea contractelor de delegare a gestiunii se face cu respectarea principiilor liberei concurențe, transparenței tratamentului egal și a confidențialității și cu respectarea prevederilor contractului-cadru de delegare a gestiunii serviciilor de administrare a domeniului public și privat, aprobate prin Hotărâre de Guvern.
Contractul de delegare a gestiunii serviciilor de utilități publice poate fi.
- contract de management;
- contract de concesiune;
- Contract de închiriere;
- contract de locație de gestiune;
- contract de parteneriat public-privat.
3.4.3. Delegarea gestiunii serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat se poate realiza prin:
a) negociere directă, în cazul operatorilor cu capital al unităților administrativ-teritoriale, înființați de autoritățile administrației publice locale sau rezultați ca urmare a reorganizării administrative din rațiuni operaționale și economico-financiare a serviciilor de administrare a domeniului public și privat;
b) licitație publică, în cazul operatorilor societății comerciale cu capital public, privat sau mixt.
3.4.4. Participarea capitalului privat la capitalul social al operatorului regional/operatorului este exclusă.
3.5. Conform prevederilor art. 129, alin. (2), lit. c), alin. (6) din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, consiliul local are ca atribuții:
- administrarea domeniului public și privat,
- gestionarea serviciilor de interes local;
- darea în administrare și concesionarea bunurilor proprietate publică precum și a serviciilor publice de interes local, în condițiile legii.
Ținând cont de cele de mai sus, precum și de contextul legislativ care reglementează recrutarea resurselor umane în sistem bugetar (limitat de normativul de personal și plafonul de cheltuieli de personal și care nu permite în condițiile actuale să asigure numărul de personal suficient) este necesar atribuirea directă către un operator economic a serviciului public de administrare, amenajare, întreținere și exploatare a zonelor de agrement – Ștrandul Neptun și Patinoarul Municipal, iar monitorizarea și controlul funcționării și gestionării serviciului public vor intra în atribuțiile și responsabilitatea autorității locale.

3.6. Modalitatea de gestionare a serviciilor de administrare a zonelor de agrement este cea delegată, în baza unui contract de delegare a gestiunii și se realizează cu respectarea prevederilor Ordonanței Guvernului nr.71/2002.
3.6.1. Gestiune delegată
Avantaje:
1. parametrii serviciilor și necesarul de investiții trebuie să fie clar definiți în contract, cu mecanisme care impun ca majoritatea riscurilor de execuție și exploatare să treacă la operator;
2. din momentul când operatorul își intră în drepturi investițiile se accelerează. Profitul operatorului va genera nevoia de schimbare urgentă a proceselor interne și a relațiilor cu clienții;
3. Consiliul Local al Municipiului Arad va avea calitatea de reglementator/supervizor a conformării operatorului la cerințele impuse în contract;
4. Consiliul Local al Municipiului Arad va avea dreptul de control final asupra derulării serviciului, având posibilitatea de a anula delegarea de gestiune în cazul în care operatorul are activitate defectuoasă persistentă, fiind necesare clauze de penalizare și reziliere prevăzute în contract.
Dezavantaje:
1. Consiliul Local trebuie să își adapteze rolurile de administrator și reglementator pe durata contractului și va trebui să se concentreze pe negociere, supervizare și monitorizare;
2. Gestiunea delegată nu este prin ea însuși o garanție a unei performanțe mai bune, după cum nici capitalul privat nu este obligatoriu mai rapid și mai ieftin.

3.7. Identificarea surselor de finanțare/Finanțarea serviciului public
3.7.1. Finanțarea cheltuielilor curente pentru furnizarea/prestarea serviciilor de utilități publice, precum și pentru întreținerea, exploatarea și funcționarea sistemelor aferente se realizează pe criterii economice și comerciale; mijloacele materiale și financiare necesare desfășurării activităților specifice fiecărui serviciu se asigură prin bugetele de venituri și cheltuieli ale operatorilor.
3.7.2. Veniturile operatorului se constituie prin încasarea de la utilizatori, sub formă de prețuri sau tarife, a sumelor reprezentând contravaloarea serviciilor furnizate/prestate și după caz, din alocații de la bugetele locale, cu respectarea următoarelor principii.
a) asigurarea autonomiei financiare a operatorului;
b) asigurarea rentabilității și eficienței economice;
c) asigurarea egalității de tratament al serviciilor de utilități publice în raport cu alte servicii publice de interes general;
d) recuperarea în totalitate de către operatori a costurilor furnizării/prestării serviciilor.
3.7.3. Finanțarea și realizarea investițiilor aferente sistemelor de utilități publice se face cu respectarea legislației în vigoare privind inițierea, fundamentarea, promovarea și aprobarea investițiilor publice, în temeiul următoarelor principii:
a) promovarea rentabilității și eficienței economice;
b) păstrarea veniturilor realizate din aceste activități la nivelul comunităților locale și utilizarea lor pentru dezvoltarea serviciilor și a infrastructurii tehnico-edilitare aferente;
c) întărirea autonomiei fiscale a unităților administrativ-teritoriale pentru crearea mijloacelor financiare necesare în vederea funcționării serviciilor;
d) întărirea autonomiei locale privind contractarea și garantarea unor împrumuturi interne sau externe necesare pentru finanțarea infrastructurii tehnico-edilitare aferente serviciilor, în condițiile legii;
e) respectarea legislației în vigoare privind achizițiile publice;
f) respectarea dispozițiilor legale referitoare la calitatea și disciplina în construcții, urbanism, amenajarea teritoriului și protecția mediului.
3.7.4. Finanțarea cheltuielilor de capital pentru realizarea de investiții publice ale Municipiului Arad aferente sistemelor de utilități publice, se asigură din următoarele surse:
a) fonduri proprii ale operatorilor și/sau fonduri de la bugetul local, în conformitate cu obligațiile asumate prin actele juridice pe baza cărora este organizată și se desfășoară gestiunea serviciilor;
b) credite bancare, ce pot fi garantate de autoritatea locală, de Statul Român sau de alte entități specializate în acordarea de garanții bancare;
c) fonduri nerambursabile obținute prin aranjamente bilaterale sau multilaterale;
d) fonduri speciale constituite pe baza unor taxe speciale, instituite la nivelul autorităților administrației publice locale, potrivit legii;
e) fonduri transferate de la bugetul de stat, ca participare la cofinanțarea unor programe de investiții realizate cu finanțare externă, precum și din bugetele unor ordonatori principali de credite ai bugetului de stat;
h) alte surse, constituite potrivit legii.

3.7.5. Conform Hotărârii Guvernului nr. 955/2004 pentru aprobarea reglementărilor-cadru de aplicare a Ordonanței Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, cheltuielile curente pentru asigurarea funcționării propriu-zise a serviciilor de administrare a domeniului public și efectuării/prestării activităților edilitar-gospodărești specifice acestora, respectiv pentru întreținerea, reabilitarea și exploatarea infrastructurii edilitar-urbane aferente, se asigură prin încasarea de la utilizatori, pe baza tarifelor legal aprobate, a unor sume reprezentând contravaloarea serviciilor prestate, cu respectarea următoarelor condiții:
a) organizarea și desfășurarea pe principii și criterii comerciale și concurențiale a activității prestate;
b) reflectarea costului efectiv al furnizării/prestării serviciilor de administrare a domeniului public și privat în structura și nivelul tarifelor practicate;
c) ajustarea periodică a tarifelor;
d) recuperarea integrală a cheltuielilor prin tarife;
e) acoperirea prin tarife cel puțin a sumelor investite și a cheltuielilor curente de funcționare și de întreținere a serviciilor de administrare a domeniului public și privat;
f) calcularea, înregistrarea și recuperarea uzurii fizice și morale a mijloacelor fixe specifice infrastructurii edilitar-urbane aferente acestor servicii prin redevență în cazul gestiunii delegate.

3.7.6. Motive de ordin social și de mediu:
Prestarea serviciului de administrare, întreținere și exploatare a Ștrandului Neptun și Patinoarului Municipal presupune angajarea de către operator a unui personal de specialitate care să se preocupe de paza obiectivului, realizarea lucrărilor de întreținere, de salubrizare a componentelor din incinta ștrandului și patinoarului, a lucrărilor specifice pentru amenajarea și întreținerea spațiilor verzi etc. Prin lucrările de investiții, întreținere și administrare, operatorul va elimina posibilele surse de poluare.

3.7.7. Evaluarea indicatorilor tehnico – economici

Rezultatele preconizate ale înființării serviciului de utilitate publică sunt în principal:
a. creșterea numărului de utilizatori;
b. reducerea costurilor de exploatare și întreținere;
c. asigurarea unui serviciu de calitate și în condiții de siguranță a utilizatorilor;
d. siguranță în exploatare;
e. monitorizarea activității din incinta ștrandului și a patinoarului.

4. Investițiile necesare pentru modernizarea zonelor de agrement
Pe baza unor documentații tehnico-economice, se stabilesc investițiile necesare pentru modernizarea ștrandului și a patinoarului, în ceea ce privește:
 reabilitare și modernizare instalații și echipamente de filtrare, tratare, încălzire și recirculare a apei din bazinele de înot ștrand adulți și ștrand copii – Ștrand Neptun;
 modernizare zone de acces în zona de agrement Ștrand Neptun;
 reabilitare și modernizare a instalațiilor, dotărilor și a spațiilor aferente Patinoarului;

5. Forma de gestiune optimă a serviciului de utilitate publică pentru Serviciul de Administrare, amenajare, întreținere și exploatare a zonelor de agrement – Ștrandul Neptun și Patinoarul Municipal

Ordonanța Guvernului nr.71/2002, privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, la art.10, menționează două modalități de organizare a gestiunii:
- prin gestiune directă;
- prin gestiune indirectă sau gestiune delegată.

5.1. Gestiunea indirectă permite un control asupra modului de îndeplinire a responsabilităților care decurg din lege privind asigurarea realizării lucrărilor și a măsurilor necesare implementării și conformării cu prevederile angajamentelor asumate în procesul de integrare europeană în domeniul protecției mediului pentru serviciile furnizate cetățenilor.

5.2. Având în vedere că este necesară desfășurarea unei activități care are ca scop administrarea, exploatarea și întreținerea ștrandului și a patinoarului în interesul cetățenilor, propunem modalitatea de gestiune delegată prin atribuire directă a serviciului de utilitate publică pentru serviciul de administrare, amenajare, întreținere și exploatare a zonelor de agrement – Ștrandul Neptun și Patinoarul Municipal ca soluție optimă pentru realizarea acestui scop, deoarece atât din punct de vedere tehnic, cât și economic, această modalitate răspunde exigențelor legale și interesului comunității locale.

6. Redevența
(1) Redevența anuală reprezintă suma datorată de către concesionar concedentului în schimbul transmiterii dreptului de administrare și exploatare a zonelor de agrement Ștrandul Neptun și Patinoarul Municipal Arad. Redeventa anuala este de 1% din veniturile înregistrate de operator, si se achita in lei.
(2) Redevența va fi calculată și se va plăti trimestrial pana la data de 25 a lunii următoare celei în care se încheie trimestrul, respectiv 25 ianuarie, 25 aprilie, 25 iulie, 25 octombrie.

7. Modalitatea de acordare a concesiunii
Modalitatea de acordare a concesiunii avută în vedere este prin atribuire directă.

8. Durata concesiunii.
Durata estimată a concesiunii este de 5 ani, cu posibilitatea prelungirii acestui termen prin acordul părților.

9. Termenul estimat pentru realizarea procedurii de concesionare
Termenul estimat pentru încheierea contractului este de maxim 2 luni de la data intrării în vigoare a Hotărârii Consiliului Local pentru aprobarea Caietului de sarcini.



Comisia numită în baza Dispoziției nr. 2416/2019 a Primarului Municipiului Arad
Ștefan Szuchanszki
Mihaela Balaș
Maria Micea
Eliza Barbura
Corneliu Neamțiu
Carmen Radu
Daiana Movileanu
Sorin Contraș
Adela Hoblea
Marius Panda

PRIMARUL MUNICIPIULUI ARAD
Nr. 63.314/14.08.2019


Primarul Municipiului Arad
În temeiul prevederilor art. 136, alin. (8), lit. a) din Ordonanța de urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ îmi exprim inițiativa de promovare a unui proiect de hotărâre cu următorul obiect: “aprobarea studiului de fundamentare și stabilirea formei de delegare a gestiunii serviciului de utilitate publică – Serviciul de administrare, amenajare, întreținere și exploatare a zonelor de agrement – Ștrandul Neptun și Patinoarul Municipal” proiect în susținerea căruia formulez următorul

REFERAT DE APROBARE
Ținând cont de necesitatea satisfacerii cerințelor și nevoilor de utilitate publică ale comunității locale, creșterea calității vieții și ridicarea gradului de civilizație și confort al acesteia este necesar înființarea, organizarea, exploatarea și funcționarea serviciilor de administrare a domeniului public și privat care vor avea în vedere respectarea și îndeplinirea următoarelor cerințe:
 securitatea serviciilor furnizate/prestate;
 continuitatea serviciilor din punct de vedere cantitativ și calitativ;
 adaptabilitatea serviciilor la cerințele comunităților locale;
 accesul liber la servicii și la informațiile referitoare la acestea;
 tarifarea echitabilă a serviciilor furnizate/prestate;
 consultarea locuitorilor cu privire la organizarea, exploatarea și funcționarea serviciilor de administrare a domeniului public și privat.
În acest sens se impune aprobarea studiului privind fundamentarea și stabilirea soluției optime de delegare a gestiunii serviciului de utilitate publică – Serviciul de administrare, amenajare, întreținere și exploatare a zonelor de agrement – Ștrandul Neptun și Patinoarul Municipal, prin adoptarea, de către Consiliul Local Municipal a unei hotărâri în acest sens.


P R I M A R
Călin BIBARȚ












PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
DIRECȚIA PATRIMONIU
SERVICIUL EVIDENȚĂ ȘI ADMINISTRARE DOMENIUL PUBLIC
Nr. 63.315/14.08.2019


R A P O R T

Având în vedere necesitatea înființării, organizării, exploatării și funcționării serviciilor de administrare a domeniului public și privat care să răspundă cerințelor comunității locale, trebuie să asigure:
a) satisfacerea cerințelor și nevoilor de utilitate publică ale comunităților locale și creșterea calității vieții;
b) administrarea și gestionarea infrastructurii edilitar-urbane a unităților administrativ-teritoriale în interesul comunităților locale;
c) funcționarea și exploatarea în condiții de siguranță, rentabilitate și eficiență economică a infrastructurii edilitar-urbane aferente;
d) ridicarea continuă a standardelor și a indicatorilor de performanță ai serviciilor prestate;
e) crearea, dezvoltarea și modernizarea infrastructurii edilitar-urbane a unităților administrativ-teritoriale, în corelare cu planurile și documentațiile de urbanism și amenajare a teritoriului;
f) descentralizarea serviciilor publice și aplicarea principiilor economiei de piață și ale liberei concurențe;
g) protejarea domeniului public și privat și punerea în valoare a acestuia;
h) protecția și conservarea mediului natural și construit, precum și a monumentelor și siturilor istorice și arhitectonice, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
i) protecția igienei și sănătății publice, în conformitate cu reglementările specifice în vigoare.
Înființarea, organizarea, coordonarea și reglementarea serviciilor de administrare a domeniului public și privat constituie dreptul exclusiv al autorității publice locale, la fel și monitorizarea, controlul funcționării și gestionării acestor servicii intră în atribuțiile și responsabilitatea exclusivă a autorității locale.
Dobândirea, dezvoltarea, modernizarea, exploatarea, întreținerea și administrarea bunurilor proprietate publică și privată specifice infrastructurii edilitar-urbane a unității administrativ-teritoriale sunt, de asemenea, de competența exclusivă a acesteia.
Ținând cont de:
- art. 3 alin. (1) lit. c) și lit. l), art. 5, pct. 3, lit. e) și lit. j), art. 10 alin. (1) lit. b), art.13 alin. (9) din Ordonanța Guvernului României nr. 71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, cu modificările și completările ulterioare;
- art. 24 alin. (1), alin. (2), alin. (4) din Anexa 1 la HG nr. 955/2004 pentru aprobarea reglementărilor-cadru de aplicare a Ordonanței Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, cu modificările și completările ulterioare;
- art. 36 alin. (1) din Legea nr.100/2016 privind concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii;

P R O P U N E M:

 aprobarea studiului privind fundamentarea și stabilirea soluției optime de delegare a gestiunii serviciului de utilitate publică – Serviciul de administrare, amenajare, întreținere și exploatare a zonelor de agrement – Ștrandul Neptun și Patinoarul Municipal, conform Anexei nr.1 la proiectul hotărâre.
 aprobarea formei de delegare a serviciului de utilitate publică – Serviciul de administrare, amenajare, întreținere și exploatare a zonelor de agrement – Ștrandul Neptun și Patinoarul Municipal, respectiv gestiune delegată prin atribuirea directă a concesiunii, operatorului S.C. RECONS S.A.

DIRECTOR EXECUTIV, ȘEF SERVICIU,
Ștefan Szuchanszki Mihaela Balaș







[ Înapoi ]

Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
Aprilie 2024

1
2
3
4
5
6
7
8
9
24




 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved